Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překvapení ankety Motocykl roku: elektrický skútr BMW a nadvláda Hondy

  15:00aktualizováno  15:00
Takové výsledky hlasování o nejlepší jednostopé novinky za sezonu 2018 asi čekal málokdo. Po sečtení pořadí od veřejnosti a od odborné poroty se na první místo jako Motocykl roku 2018 vyhoupla nová verze cestovního endura Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports.

Afrika-Twin dostala pro rok 2018 řadu vylepšení, mezi které patří nové přední odpružení, elektronicky řízená škrticí klapka se čtyřmi jízdními režimy a rozšířené parametry systému nastavitelné kontroly trakce. | foto: Honda

Ke značce Honda putovaly i další tři zlaté poháry. Kromě již zmíněné Afriky, která vyhrála také ve své kategorii cestovních endur, si japonská značka z výstavy Motosalon odváží první místo v kategorii Cestovní motocykly pro model Gold Wing 1800 Tour a první místo mezi Naked bike pro model Honda CB1000R. „S Afrikou máme ještě velké plány. Děkujeme všem, že nám poslali hlas,“ řekl Petr Hubáček, PR Manager Hondy pro Českou republiku.

Překvapením v kategorii Skútrů byl elektrický maxiskútr BMW C-Evolution, který dokonce dostal nejvíc preferenčních hlasů od veřejnosti mezi všemi zúčastněnými stroji. Podle tohoto hlasování se dá říci, že veřejnost elektropohonu jednoznačně fandí. „Ta elektrika nám to v rozhodování trochu komplikovala, nějak pomalu se vplížila, už to tak krásně nesmrdí. Ale jednoznačně je to trend budoucnosti,“ poznamenal v neformálně pojatém programu k rozhodování jeden z členů poroty.

To koresponduje s děkovným projevem Petra Krajči z BMW Motorrand, který zavzpomínal na první elektroverze z roku 2010: „Když by mi někdo tehdy řekl, že jen za pouhých osm let vyhrajeme s elektrostrojem a maxiskútrem k tomu, nevěřil bych mu.“

Také v kategorii klasiků došlo pro letošek k zásadnímu převratu, když místo tradičního Harley-Davidson zvítězil Indian Scout Bobber. Značce H-D letos i tak k vítězství chybělo jen pár hlasů, ale doplatil na to, že do jedné kategorie nominoval dva modely a hlasy jeho příznivců se rozdělily mezi ně. Naopak v kategorii Sportovních silničních motocyklů dopadlo vše podle očekávání, vyhrála jednoznačně revoluční Ducati Panigale V4 S. „U nás jednoznačně končí éra dvouválců a přichází čtyřválcová,“ poznamenal David Pulkrábek, zástupce importéra D Moto.

Ankety vyhlášené Svazem dovozců automobilů (SDA) se zúčastnilo 16 466 hlasujících z řad veřejnosti a na závěr sobotního slavnostního večera byla předána hlavní cena pro hlasující. Voucher na 100 tisíc korun na nákup motocyklu od jedné z nominovaných značek podle vlastního výběru si odvezl Luděk Pavelka, který nejpřesněji odhadl počet hlasujících.

Co je motocykl roku zač?

Honda mimo jiné vítězným modelem letos slaví 30 let od uvedení první „Afriky“ na trh. Již před čtyřmi lety nabídla trhu pod dlouhé době první velké cestovní enduro, které se opravdu hodí i do středního terénu. Letošní inovovaný model se vyznačuje vyšší světlou výškou, vylepšeným sedlem, změněnou pozicí za řídítky či větší nádrží. Výkon motoru zlepšují změny v sání a výfukovém systému a o několik kilogramů se také snížila celková provozní hmotnost motocyklu. U šestistupňového dvouspojkového automatu DCT přibyl nový režim G pro optimální chování mimo asfalt.

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports v číslech

  • motor: kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s osmi ventily, ojničními čepy přesazenými o 270° a ventilovým rozvodem Unicam
  • zdvihový objem motoru: 998 cm³
  • max. výkon: 70 kW/7 500 ot. za min.
  • max. točivý moment: 99 Nm/6 000 ot. za min.
  • ABS systém: dvoukanálový s vypínačem ABS na zadní brzdě
  • přední zavěšení: převrácená teleskopická vidlice kartridžového typu Showa 45 mm s hydraulickým nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 252 mm, dráha osy kola 224 mm
  • zadní zavěšení: hliníková litá kyvná vidlice Monoblock s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem, hydraulické nastavení předpětí a útlumu, dráha osy kola 240 mm, zdvih 101 mm
  • pneumatiky: přední 90/90-R21 dušová, zadní 150/70-R18 dušová
  • kola: vepředu 21M/C x MT2.15, vzadu 18M/C x MT4.00, hliníkový ráfek s drátovým výpletem
  • objem palivové nádrže: 24,2 litru
  • světlá výška: 270 mm
  • pohotovostní hmotnost: 243 kg
  • výška sedla: standardní 920 mm / snížená poloha 900 mm
  • převodovka: šestistupňová
  • aktuální cena (březen 2018): 369 900 Kč

Hlavní novinkou od Hondy je příchod ostřejší verze Adventure Sports určené pro...
Autoři:



Nejčtenější



Další z rubriky

Italské lvíče z Číny boduje cenou. Je to scrambler jak z učebnice

Benelli Leoncino

Motocykl Benelli Leoncino navazuje na minulost svým klasickým designem s retro nádechem kategorie scrambler. A ukazuje,...

Když do pekla, tak bez brzd. Jak přežít americký flat track

Během turnaje adrenalin prudce stoupal

Americké motorky už dávno nejsou stroje jen pro rebely nebo starší pány. Mezi motocykly Harley-Davidson najdeme i silné...

Test pojízdné kavárny. Legendu italských cest jsme opatrně projeli

Podoba kabinky pochází od velmistra automobilového designu Giorgetto Giugiaro a...

Na základě italských skútrů Vespa („vosa“) vznikly hned po válce i malé tříkolové křížence mezi skútrem a náklaďákem. A...

Najdete na iDNES.cz