Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motocyklového dědečka zkrotí jen zkušený šofér

  16:14aktualizováno  16:14
O víkendu se v Jičíně konalo veteránské setkání Loukotě a řemeny, čtvrtého ročníku se zúčastnilo na čtyřicet strojů z Česka, Německa, Rakouska či Holandska. Jičínské setkání má podmínku - veškeré přihlášené automobily musí být vyrobeny do roku 1918.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny - O víkendu se v Jičíně konalo veteránské setkání Loukotě a řemeny, čtvrtého ročníku se zúčastnilo na čtyřicet strojů z Česka, Německa, Rakouska či Holandska. Jičínské setkání má podmínku - veškeré přihlášené automobily musí být vyrobeny do roku 1918. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Přestože mají unikátní řemenem poháněné motocykly z počátku minulého století nemalou hodnotu, účastníci sobotního veteránského setkání v Jičíně si nemuseli dělat starosti, že by jim s jejich strojem mohl nějaký nenechavec ujet.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny

Uvést takového motocyklového dědečka do pohybu vyžaduje notnou dávku zkušeností i jezdeckého umění. "Tenhle motocykl mohu klidně nechat stát na ulici, protože vím, že mi s ním nikdo neodjede. Bez znalosti funkce všech páček ho nikdo neuvede do pohybu," vysvětloval jeden z účastníků víkendového veteránského setkání Loukotě a řemeny Petr Hošťálek z Českých Budějovic. Provozovatel Jihočeského motocyklového muzea se po Českém ráji vozil na německém stroji NSU z roku 1923.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny

"Nikdo z dnešních motorkářů si už nedovede představit, že by musel správně načasovat zapalování a za jízdy podle citu seřizovat předstih nebo dolaďovat bohatost směsi v karburátoru. Na ovládání takového stroje musí být člověk opravdu šofér," upozorňoval Hošťálek.

Víkendové akce pořádané už počtvrté jičínským Vetran Car Clubem se zúčastnilo na 40 strojů z Česka, Slovenska, Německa, Rakouska a Holandska. "Proti loňsku je tu prakticky dvojnásobek úžasných řemenových staříků. Vidět tolik unikátních strojů na jednom místě, to je neuvěřitelný zážitek," pochvaloval si Hošťálek.

Jičínské setkání je ojedinělé i v rámci Evropy. Veškeré přihlášené automobily totiž musí být vyrobeny do roku 1918.

Sraz veteránů Loukotě a řemeny

Motocykly mohou být o několik let mladší, ale musí mít pohon zadního kola řemenem. "Běžných akcí pro veterány se obvykle účastní mnohem mladší stroje, kterým se nemůžeme rovnat. A jízda na chvostu potom ztrácí svoje kouzlo," řekl jeden z pořadatelů Michal Geisler, "hlavní zásada setkání tedy zní - žádné závodění! Vždy se chceme jen příjemně povozit krásnou krajinou Českého ráje."







Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.