Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motokrabice budoucnosti: nUCLEUS

aktualizováno 
Různých variací na téma "motocykl budoucnosti" existuje bezpočet. Jednou z těch na první pohled zajímavějších je projekt nUCLEUS z americké designérské dílny Nonobject.

nUCLEUS | foto: NONOBJECT

Motocykl, na první pohled připomínající krabici, do které je stroj zabalen, má na svědomí srbský rodák Branko Lukic. Ten ještě s pár designéry tvoří skupinu Nonobject výraznou především díky svému minimalismu.

Minimalismus je zřejmý i na Brankově motocyklu. Kapotáž tvoří pouze tvarované desky z lehkých, ale pevných kompozitových vláken. Z těch vyčnívají pouze stupačky a řídítka, ale ani ty neruší celkovou tvarovou celistvost.

Podle autora má navíc velká plocha výhodu snadné aplikace různých výtvarných motivů (nápisy, malby, barvy...). Horní pohled odhaluje ještě tvarované sedlo a rychloměr. To je ale vše, co oko kolemjdoucího spatří. Vše ostatní je ukryto uvnitř. Tedy ještě jsme zapomněli na přední a zadní světlomety. Ty jsou tvořeny z LED diod.

S velkým odporem vzduchu si autor poradil průřezy v přední i zadní části kapotáže, kudy může vzduch volně proudit a zároveň i chladit pohonnou jednotku. Branko ale nenamaloval pouze krabici s řídítky a náznaky dvou kol. Navrhl i vnitřek, který by měl tvořit kompozitový rám společně s elektromotorem. Motocykl tak nebude produkovat žádné emise.

Zajímavě je řešeno i hydraulické odpružení, při jehož konstrukci se Branko Lukic určitě inspiroval francouzským Citroënem. Pokud je totiž motocykl zaparkován s vypnutým motorem, "sedí" spodní hranou kapotáže na zemi.

Jakmile se nastartuje, odlepí se od země, vysunou se kola a sedlo do pohotovostní polohy. Motocykl nUCLEUS zatím existuje jen jako digitální vizualizace, autoři z dílny Nonobject ale věří, že jednou budou takovéto motocykly brázdit naše silnice.

nUCLEUS

Další novinky najdete v Českých Motocyklových Novinách

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.