Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motonovinky pro příští rok: Honda odkryla karty první

  9:10aktualizováno  9:10
Největší světový výrobce motocyklů představil v měsíčním předstihu před prvním z podzimních veletrhů několik modelů pro rok 2009. První dva supersporty jezdí s ABS, krosová CRF450R dostala vstřikování.

Novinky pro rok 2009: Honda CBR | foto: Honda

Honda se k tomuto kroku odhodlala jako první, i když zdaleka neodtajnila vše a ty hlavní "pecky" si schovává na pozdější dobu. Hlavní novinkou je představení dvou inovovaných hlavních supersportů – CBR600RR a CBR1000RR Fireblade - od příštího roku nabízených také ve verzi s ABS.

Novinky pro rok 2009: Honda CBR

První nezávislé reference na fungování ABS, speciálně vyvinutého pro supersportovní motocykly, už známe. Většina testovacích jezdců, včetně závodníků, byla jeho chováním velmi (mile) překvapena. Což je nutno brát jako velkou pochvalu, neboť málokdo z expertních jezdců je ochoten nechat si zasahovat do řízení - což dnes i u motocyklů celkem běžně používané ABS (např. na cestovních strojích) celkem významně dělá. Bylo jasné, že u supersportů bude muset být hranice, kdy protiblokovací systém zasáhne, posunuta opravdu na kritickou mez, přesto musela jezdci v případě nutnosti pomoci.

Honda tento sytém vyvinula a představila nejprve pro CBR600RR, nyní přijíždí jako volba i pro populárního "fároše" neboli model CBR1000RR Fireblade. Více o ABS pro supersportovní motorky zde. Pro kaskadéry bude asi zajímavá informace, že brzdový systém obou novinek prakticky neumožňuje tzv. stoppie, tedy jízdu po předním kole.

Novinky pro rok 2009: Honda CBR

Honda tak opět udělala další krok k naplnění svého předsevzetí mít u všech svých velkoobjemových modelů ABS do roku 2010.

Standardní modely obou supersportů bez ABS zůstávají u šestistovky i litru v nabídce, cenová diference by měla být kolem 20 000 korun.

Výkonově ani hmotnostně se parametry obou nejsportovnějších hond nezměnily, CBR600RR má výkon 120 koní při 13 500 otáčkách za minutu a provozní hmotnost 184 kg, fireblade 178 koní při 12 000 otáčkách a hmotnost 199 kg. Verze vybavené ABS však celkem významně ztěžkly, šestistovka o 10 kilogramů a tisícovka dokonce o 11 kg.

Další změny u obou supersportů jsou drobnějšího rázu: fireblade má nové zadní blinkry, lehce přepracovanou kapotu, matně černý motor a nová barevná schémata, u CBR600RR je změn o něco více. Nové blinkry, písty, hlava válců, výfukové ventily pocházející z fireblada, lehčí třmeny přední brzdy, zlepšený průběh křivky točivého momentu mezi 8 a 12 tisíci otáčkami, jiný tvar výfuku a rovněž drobné designové úpravy. Mezi novými kamuflážemi nalezneme mimo jiné netradiční kombinaci černé a zelené nebo limitovanou sérii v bílé s výraznými modrými prvky.

Vedle lépe brzdících supersportů byly představeny ještě dva vylepšené motokrosy. Vlajková ostrá terénní loď, CRF450R, dostala elektronické vstřikování. Další změnou je snížení hmotnosti o 1,8 kg, na které se podílejí zmenšená nádrž, nová kliková skříň nebo přepracovaný rám, dále tu máme spoustu designových změn snad poloviny komponentů.

Novinky pro rok 2009: Honda CFR

Čtyřistapadesátka má ještě nižší spotřebu a rychleji startuje – pokud by to závodníkům bylo málo, v záloze je také nový HRC kit. Výkon je 56 koní při 8 500 otáčkách, provozní hmotnost necelých 107 kg. Druhý motokros, který doznal úprav, je CRF250R. Také zde najdeme nový design motoru a rámu, hmotnostní úspora proti předešlé verzi je ale jen minimální – 100 gramů.

Na další novinky od Hondy si budeme muset počkat asi měsíc do kolínského veletrhu. Zvědavcům ale také sdělila, které modely zůstanou v dalším roce beze změn (kromě barev). Jedná se o Gold Wing, DN-01, letošní motocykl roku v ČR CB1000R, obě verze menšího cruiseru VT750 Shadow, velký skútr Silver Wing a menší ANF125 Innova.

S touto pomocí lze odvodit, které nové hondy nás letos na podzim ještě mohou překvapit. Dost se šušká o novém sportovním cesťáku VFR (některé zdroje dokonce mluví o pětiválcovém motoru), velmi pravděpodobně se něco uděje u naháčů střední třídy a za pozornost stojí, že Honda u nás aktuálně nemá v nabídce žádný těžkotonážní cruiser...

Autoři:


Témata: veletrh, ABS, Dům roku, Honda


Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Adventure S
Rozmazluje a ponouká k lumpárnám. Crossover od KTM je univerzál

Proporce dakarského speciálu, obrovská hromada krouťáku a silou přetékající motor. Potřebuje člověk k pořádnému řádění na dvou kolech víc? Ne! Ale spousta...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.