Ducati Panigale
Ducati vždy byla a bude především výrobcem horkokrevných sportovních motorek, v jejichž čele stojí dvouválcový superbike. Po zisku titulu mistrů světa WSBK poslala Ducati do důchodu model 1198 a na trh přichází model Panigale 1199. Ten má po dlouhé době jiný, než číselný název. Jiná je ale i spousta dalších věcí.
Panigale pohání nový dvouválcový motor s uspořádáním válců do L. Motor je silně podčtvercový, což mu dává velkou chuť do otáček a sportovní charakter. Celá motorka váží 163 kilogramů, které na svém hřbetu nese 195 koní, což je u dvouválce neskutečná cifra. Ani šasi nezůstává pozadu. Ducati je našlapána nejmodernější technologií, LED světly, vyspělou elektronikou, jako je kontrola trakce a možnost nastavení jízdních režimů. Novinkou je také elektronicky nastavitelný podvozek.
KTM na elektřinu
Oranžové motorky z Mattinghofenu se vždy pyšnily heslem "ready to race", tedy připraven závodit. V tomto duchu se nesla i celá expozice, kde byly středem pozornosti mistři světa v sedlech KTM.
Trochu stranou ale stála novinka, která zaujala hodně odborníků. Rakouská továrna už několik let koketuje s elektrickým pohonem a nyní je koncept elektroendura v poslední fázi vývoje.
Rám a podvozek je odvozen z novinky Freeride 350 a vyniká nízkou hmotností a vynikajícími komponenty. O pohon se stará elektromotor o špičkovém výkonu 30kW, je tu ale možnost přepnout do ekonomického režimu, který sice pošle na zadní kolo jen 10 kW, ale zato dojedete mnohem dál. Hlavní výhodu E-Freeridu bude především v možnosti jízdy v přírodě bez rušení okolí a dalších nežádoucích vlivů.
Bimota nezklamala
Naprostou špičkou ve výrobě prémiových motorek je Bimota, italská manufaktura, která staví jedny z nejkrásnějších strojů vůbec. Motorky jsou postavené okolo nakoupených motorů a továrna se tak věnuje výhradně stavbám rámů, podvozků a dalších komponent.
Na bimotách najdete vždy nejlepší technologii, kterou si dokážete představit. Vrcholem je model Tesi 3D, který místo klasické přední vidlice používá kyvnou vidlici s řízením systémem vahadel. Letošní největší novinkou od Bimoty je ale něco, co opravdu nikdo nečekal – ostrá endura.
Dvojice motorek osazených agregátem Gas Gas vyniká tradičně vynikajícím podvozkem od švédského Öhlinsu, k tomu ladné tvary jednoduchých plastů a polepy věrné značce, uvidíme tedy, jak se budou vyjímat na závodních tratích plných bahna.
Honda Integra – řadí za vás
V podstatě všechny skútry jsou dnes vybavené variátorovým převodovým systémem, který automaticky mění převodový poměr prostřednictvím řemenu.
Honda představila agregát, který funguje tak trochu jinak. Ve skútru tluče ležatý dvouválec o objemu 700ccm, ten je osazen dvouspojkovou převodovkou, kterou už známe z modelu VFR 1200 (čtěte jeho test na iDNES.cz). Ta má oddělenou spojku pro sudé a liché rychlosti, dokáže tedy zařadit v opravdu krátkém čase.
Systém lze navíc přepnout na sekvenční řazení prostřednictvím tlačítek. Honda Integra tak nebude jen společníkem do města, ale osvědčí se i na delších cestách, nebo dovolené. Okolo stejného motoru Honda připravila i další dva stroje, klasický naháč a polokapotovanou verzi.