Ducati Panigale 1199

Ducati Panigale 1199 | foto: Matěj Oliva, Skutrmania.czpro iDNES.cz

Motonovinky z Milána: italské krásky se chystají na zápasy v bahně

  • 10
Brány výstaviště v Miláně se po roce otevřely a přivítaly návštěvníky největší evropské výstavy motorek a skútrů - EICMA. Veletrh sliboval několik žhavých novinek, které byly poprvé k vidění naživo. Překvapením jsou endura od italské Bimoty.

Ducati Panigale

Ducati vždy byla a bude především výrobcem horkokrevných sportovních motorek, v jejichž čele stojí dvouválcový superbike. Po zisku titulu mistrů světa WSBK poslala Ducati do důchodu model 1198 a na trh přichází model Panigale 1199. Ten má po dlouhé době jiný, než číselný název. Jiná je ale i spousta dalších věcí.

Panigale pohání nový dvouválcový motor s uspořádáním válců do L. Motor je silně podčtvercový, což mu dává velkou chuť do otáček a sportovní charakter. Celá motorka váží 163 kilogramů, které na svém hřbetu nese 195 koní, což je u dvouválce neskutečná cifra. Ani šasi nezůstává pozadu. Ducati je našlapána nejmodernější technologií, LED světly, vyspělou elektronikou, jako je kontrola trakce a možnost nastavení jízdních režimů. Novinkou je také elektronicky nastavitelný podvozek.

KTM na elektřinu

Oranžové motorky z Mattinghofenu se vždy pyšnily heslem "ready to race", tedy připraven závodit. V tomto duchu se nesla i celá expozice, kde byly středem pozornosti mistři světa v sedlech KTM.

KTM E-Freeride

Trochu stranou ale stála novinka, která zaujala hodně odborníků. Rakouská továrna už několik let koketuje s elektrickým pohonem a nyní je koncept elektroendura v poslední fázi vývoje.

Rám a podvozek je odvozen z novinky Freeride 350 a vyniká nízkou hmotností a vynikajícími komponenty. O pohon se stará elektromotor o špičkovém výkonu 30kW, je tu ale možnost přepnout do ekonomického režimu, který sice pošle na zadní kolo jen 10 kW, ale zato dojedete mnohem dál. Hlavní výhodu E-Freeridu bude především v možnosti jízdy v přírodě bez rušení okolí a dalších nežádoucích vlivů.

Bimota nezklamala

Naprostou špičkou ve výrobě prémiových motorek je Bimota, italská manufaktura, která staví jedny z nejkrásnějších strojů vůbec. Motorky jsou postavené okolo nakoupených motorů a továrna se tak věnuje výhradně stavbám rámů, podvozků a dalších komponent.

Bimota DB5

Na bimotách najdete vždy nejlepší technologii, kterou si dokážete představit. Vrcholem je model Tesi 3D, který místo klasické přední vidlice používá kyvnou vidlici s řízením systémem vahadel. Letošní největší novinkou od Bimoty je ale něco, co opravdu nikdo nečekal – ostrá endura.

Dvojice motorek osazených agregátem Gas Gas vyniká tradičně vynikajícím podvozkem od švédského Öhlinsu, k tomu ladné tvary jednoduchých plastů a polepy věrné značce, uvidíme tedy, jak se budou vyjímat na závodních tratích plných bahna.

Honda Integra – řadí za vás

V podstatě všechny skútry jsou dnes vybavené variátorovým převodovým systémem, který automaticky mění převodový poměr prostřednictvím řemenu.

Honda Integra

Honda představila agregát, který funguje tak trochu jinak. Ve skútru tluče ležatý dvouválec o objemu 700ccm, ten je osazen dvouspojkovou převodovkou, kterou už známe z modelu VFR 1200 (čtěte jeho test na iDNES.cz). Ta má oddělenou spojku pro sudé a liché rychlosti, dokáže tedy zařadit v opravdu krátkém čase.

Systém lze navíc přepnout na sekvenční řazení prostřednictvím tlačítek. Honda Integra tak nebude jen společníkem do města, ale osvědčí se i na delších cestách, nebo dovolené. Okolo stejného motoru Honda připravila i další dva stroje, klasický naháč a polokapotovanou verzi.