Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázka

aktualizováno 
Chápu, že hloubka dezénu pneumatik má vliv na jízdu v dešti či na sněhu, ovšem nejsem si jist, zda se projeví také při brzdění automobilu.
Chápu, že hloubka dezénu pneumatik má vliv na jízdu v dešti či na sněhu, ovšem nejsem si jist, zda se projeví také při brzdění automobilu. Existují o tom nějaká měření či fakta?
Karel Bednář, Praha 5

Na kvalitu jízdy má vliv nejen hloubka dezénu, ale také šířka pneumatiky. Široké pláště jsou vhodnější pro suchou silnici, zatímco za mokra či v zimě jsou výhodnější pláště užší. Při brzdění se hloubka dezénu projeví - zejména na mokré vozovce. Například z měření, která zveřejnil Ústřední automotoklub spolu s organizací pro bezpečnost silničního provozu BESIP, plyne, že jestliže s novými pneumatikami se sedmimilimetrovým vzorkem potřeboval sledovaný automobil k zastavení 52 metrů, s plášti s pětimilimetrovým vzorkem měl brzdnou dráhu dlouhou 55 metrů, s pneumatikami s třímilimetrovým dezénem brzdil za stejných podmínek a na téže dráze 62 metrů, s dvoumilimetrovým vzorkem potřeboval k zastavení už 70 metrů a s pláštěm s dezénem pouhého milimetru se brzdná dráha prodloužila o více než 70 procent, na 89 metrů.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.