Josef Šimr, České Budějovice
Jan Kopeček, prezident Všeobecného evropského IFA-klubu (A.I.C.E), který sdružuje majitele trabantů, wartburgů, barkasů, motocyklů MZ, Simson a dalších s dvoutaktními motory a centrálu má v Bad Salzuflen v Německu, potvrdil, že výměna dvoudobého motoru ve wartburgu by nebyla technicky možná bez současné změny rámu, převodovky, náhonových hřídelů a přední nápravy. Teoreticky by tedy šlo o mimořádně náročnou přestavbu, kterou zdejší úřady opravdu nepovolí - proto, že automobil by ani pak nesplnil v současnosti platné emisní požadavky. Motoristé, kteří přístupy úřadů kritizovali, však o skutečné přestavby wartburgů nestáli. V podstatě chtěli legalizovat na doklady starých dvoutaktních vozů (Wartburg 311 a Wartburg 353) zcela jiná auta (Wartburg 1.3) se čtyřtaktními motory Volkswagen dovezená z Německa, hlavně z území bývalé NDR. Jak už z názvů modelů vyplývá, jde o zcela jiné typy.