motootázka

Před časem jste psali, že zdejší úřady nepovolují náhradu dvoutaktního motoru ve wartburgu méně kouřivým čtyřtaktem, zatímco v Německu tyto wartburgy jezdí.
Před časem jste psali, že zdejší úřady nepovolují náhradu dvoutaktního motoru ve wartburgu méně kouřivým čtyřtaktem, zatímco v Německu tyto wartburgy jezdí. Podle mého názoru by zmíněná výměna různých motorů stejně byla technicky nemožná nebo nanejvýš komplikovaná. Nebo se mýlím?
Josef Šimr, České Budějovice

Jan Kopeček, prezident Všeobecného evropského IFA-klubu (A.I.C.E), který sdružuje majitele trabantů, wartburgů, barkasů, motocyklů MZ, Simson a dalších s dvoutaktními motory a centrálu má v Bad Salzuflen v Německu, potvrdil, že výměna dvoudobého motoru ve wartburgu by nebyla technicky možná bez současné změny rámu, převodovky, náhonových hřídelů a přední nápravy. Teoreticky by tedy šlo o mimořádně náročnou přestavbu, kterou zdejší úřady opravdu nepovolí - proto, že automobil by ani pak nesplnil v současnosti platné emisní požadavky. Motoristé, kteří přístupy úřadů kritizovali, však o skutečné přestavby wartburgů nestáli. V podstatě chtěli legalizovat na doklady starých dvoutaktních vozů (Wartburg 311 a Wartburg 353) zcela jiná auta (Wartburg 1.3) se čtyřtaktními motory Volkswagen dovezená z Německa, hlavně z území bývalé NDR. Jak už z názvů modelů vyplývá, jde o zcela jiné typy.


Témata: IFA, Trabant, Volkswagen