Jan Š., Praha
Jiří Hradil, který se ve zlínském Barumu-Continental, tedy v největší tuzemské firmě na výrobu pneumatik, zabýval půldruhého desetiletí vývojem automobilových plášťů a nyní se věnuje marketingu, odpovídá, že podle jeho názoru postačí pneumatiky důkladně očistit, utřít a zbavit je kamínků, které mohly uvíznout v dezénu. "A lhostejno, zda motorista ukládá pláště po letní nebo zimní sezoně," doplňuje Jiří Hradil. "Za velmi dokonalou přitom považuji službu myček, které se poslední dobou velmi rozšiřují v pneuservisech." Pokud se týká uložení - měly by podle informací Jiřího Hradila pneumatiky stát na výšku, tedy na dezénu, a zhruba po dvou měsících by je měl motorista otočit. Pneumatiky namontované na ráfku a nahuštěné na předepsaný tlak mohou ležet na sobě. S radami Jiřího Hradila souhlasí Lubomír Matoušek, ředitel Institutu gumárenské technologie a testování ve Zlíně. "Nemám jiný recept na uložení pneumatik," říká. "Za nejdůležitější považuji, aby kola byla před uložením důkladně umytá a aby - pokud jsou namontovaná na disku - byla nahuštěná a ležela."