Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázka

aktualizováno 
Vlastním VAZ 2121 Niva ročníku výroby 1986 - k plné spokojenosti zvláště na chalupě, která je ve svahu.
k plné spokojenosti zvláště na chalupě, která je ve svahu. Mám však nejasnosti v pohonu kol. Instrukční knížka neuvádí nic víc než zmínku o pohonu čtyř kol. Jeden automechanik mi tvrdí, že v normálním provozu, tedy při jízdě bez redukce, jsou poháněna jen zadní kola. Jiný odborník ale konstatuje, že u vozu jsou všechna čtyři kola poháněna trvale. Kdo má pravdu? Vůz jezdí se spotřebou 9,2 litru na 100 kilometrů, což se mi zdá málo k tomu, aby byla trvale hnána všechna čtyři kola.
Jiří Hamerník, Lázy u Valašského Meziříčí

U zmíněné nivy jsou - jak potvrdil Pavel Kolář, technik pražské firmy CS Auto Lada, která je výhradním dovozcem automobilů zmíněné značky do Česka - trvale poháněna všechna čtyři kola přes mezinápravový diferenciál. Má uzávěrku, a ta se používá právě s redukcí. "Spotřeba čtenářova vozu je opravdu příznivá," pokračuje Pavel Kolář. "Nivy ve složitých provozních podmínkách obvykle berou víc. A je samozřejmé, že kdyby byla hnána jen jedna náprava, žádal by automobil benzinu ještě méně."

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.