Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motootázka

aktualizováno 
Koupil jsem VW Golf 1.9 diesel z roku 1994, má najeto 235 tisíc kilometrů.
Koupil jsem VW Golf 1.9 diesel z roku 1994, má najeto 235 tisíc kilometrů. Do konce listopadu musím s vozem na STK a na kontrolu emisí. Slyšel jsem, že prý při ní motor dostává pořádně zabrat a někdy měření nevydrží. Mám s motorem něco před emisní kontrolou udělat?
František S., Zlín

Odborníci na diesely nevylučují, že při emisní kontrole skutečně může dojít ke značnému poškození motoru. Ovšem ihned dodávají, že se to stává jen opravdu výjimečně.Šéf plzeňského diesel-servisu Petr Svoboda říká, že riziko poškození plyne z toho, že je agregát při kontrole spalin vystaven nezvyklému režimu. Je totiž vytáčen několikrát za sebou těsně před hranici maximálních dovolených otáček, aniž je zatížen. "Pokud je to starší motor s plně mechanickým vstřikováním nafty, tak se může stát, že mu nefunguje omezování nejvyšších otáček. Pak hrozí nebezpečí přetočení motoru přes maximální povolené obrátky," vysvětluje Petr Svoboda. Jako prevenci před možnou nehodou motoru při emisní kontrole doporučuje expert na naftové motory vydat se na měření tam, kde není jen samostatná kontrolní stanice, ale současně i servisní pracoviště specializované na vznětové agregáty. "Solidní servisman motor před měřením nejdříve zkontroluje a neměl by se do práce pustit, pokud si není jistý jeho vyhovujícím stavem. Překontroluje alespoň vizuálně důležité prvky, jako třeba rozvodový řemen. Předejde tak možné havárii, případně motor předem seřídí. Zákazník tak platí za emisní kontrolu jen jednou, kdežto u samostatné měřicí stanice se dozví jen to, že motor nevyhověl, a musí kontrolní měření absolvovat znovu. Zaplatí opět a ztratí další čas," konstatuje šéf diesel-servisu. Emisní kontrola přijde zhruba na sedm set korun. Pokud se motorista spoléhá víc na vlastní síly než na mechaniky, tak odborníci před návštěvou emisní stanice doporučují alespoň výměnu palivového a vzduchového filtru. V případě, že jde o nově zakoupený jetý automobil, platí stará moudrost: když nejsou k vozu k dispozici důvěryhodné doklady o provedených servisních pracích, tak je dobré předem vyměnit olejové náplně, případně i rozvodový řemen. "Před měřením je dobré motor trochu prohnat ve vyšších obrátkách třeba při jízdě po dálnici. Vyčistí se tím jak palivový, tak i výfukový systém. Právě ty hrají při kontrole emisí hlavní roli," doplňuje Petr Svoboda.

Autor:


Témata: nehody


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.