Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
Dočetl jsem se, že u felicie lze zvýšit výkon motoru přepro gramováním řídicí jednotky. Projeví se to v otáčkách, při kterých se nejčastěji jezdí, tedy ve 3000 až 5000 otáčkách za minutu?
Miroslav Luňák, Chomutov

Rudolf Dreithaler ze Škody Auto k dotazu říká, že všechny úpravy motorů, které mají vliv na výkon, točivý moment, hluk, exhalace a podobně, musí být oficiálně schváleny Ministerstvem dopravy a spojů České republiky. "A pokud je zvýšení výkonu větší než dvacet procent, je nutný také souhlas výrobce vozidla. Škoda Auto zatím neposkytla nikomu souhlas k takové úpravě motorů," zdůrazňuje Rudolf Dreithaler, který opět připomíná, že jakákoliv úprava motoru v záruce vozidla je nepřípustná, chce-li motorista využít výhod záruky. Jaroslav Myslík, technik plzeňské firmy Auto CB,která patří k nejvýznamnějším dealerům škodovek v západních Čechách, doplňuje, že podle jeho názoru nemají úpravy,které pro motory nabízejí různé tunningové firmy,valný význam. "Skutečné sportovní úpravy žádají mnohem víc než přeprogramovat řídicí jednotku motoru, a osobně se domnívám, že pro běžného řidiče nejsou potřebné ani vhodné," míní Jaroslav Myslík.

Uvažuji o koupi přípravku (název neuvádíme, abychom ho bez konkrétních důkazů nespravedlivě nezvýhodnili nebo nepoškodili), který se má nalít spolu s olejem do motoru osobního auta, u něhož se pak - jak slibuje prodejce - sníží spotřeba a emise, zvýší výkon a prodlouží trvanlivost. Složení přípravku prý je odvozeno z výsledků výzkumu americké NASA a v Evropě ho prodává jen jediná firma stejně jako v tuzemsku... Zdá se mi to příliš fantastické při ceně pod tisíc korun, a proto se zajímám o názor redakce na účinnost přípravků tohoto druhu. Je možné, aby výrobek měl alespoň jeden ze zmíněných účinků? Kdo se může k věci fundovaně vyjádřit?
Miloš Dlask, Liberec

Přípravek, o který se čtenář zajímá, redakce MF DNES ani ústavy či zkušebny,s nimiž při testech spolupracuje,neověřovaly. Nicméně k podobným výrobkům obecně Vladimír Matějovský z pražského Ústavu paliv a maziv konstatuje,že se s nimi setkává už od roku 1967 a poznal jich desítky. "Výsledky zkoušek a testů obvykle konstatují, že přípravky motorům neškodí, ale snížení spotřeby nebo zvýšení výkonů se pohybuje v mezích měřících chyb a nelze je s určitostí prokázat," říká Vladimír Matějovský. Spolu s dalšími odborníky se shoduje v názoru, že žádný chemický přípravek generálku motoru neudělá. "Jednu radu pro čtenáře však přece jenom mám: ať požádá prodejce konkrétního přípravku o výsledek zkoušky v nezávislém - a právě nezávislost a odbornost zdůrazňuji - zkušebním ústavu a teprve pak ať se rozhodne. Jen na sliby bych nedal," radí Vladimír Matějovský.
Autor:


Témata: Hluk, Škoda, Škoda Auto


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.