Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
Evropská unie prý během několika nejbližších let chystá kvůli ochraně životního prostředí a větší bezpečnosti na silnicích zákaz provozu motorových vozidel starších dvaceti let. A Česko - až vstoupí do Unie - se bude muset těmto omezením přizpůsobit. Opravdu něco takového v tuzemsku hrozí? Neuvažuje se přinejmenším o zákazu provozu vozů s dvoutaktními motory, ve zdejších podmínkách hlavně starých wartburgů a trabantů?
Karel Bernát, Brno

O zákazu provozu motorových vozidel starších dvaceti let v zemích Evropském unie a v té souvislosti i v Česku se poslední dobou skutečně mezi motoristy diskutovalo, ovšem nic takového nehrozí. Potvrdil to Elmar Brok, předseda výboru Evropského parlamentu pro zahraniční záležitosti, lidská práva, vzájemnou bezpečnost a obranu ve stanovisku, které si v Bruselu vyžádal Všeobecný evropský IFA-klub (A.I.C.E.), v jehož čele v tomto období stojí Čech Jan Kopeček z Plzně. "Rozhodnutí, kterých se obáváte, Evropská unie neplánuje. Vaši občané mohou nadále používat svá vozidla, neexistují žádné plány o tom, že by se vozidla po dosažení určitého věku nesměla účastnit veřejné dopravy," citujeme z Brokova dopisu, který dal Jan Kopeček redakci MF DNES k dispozici. "Vozidla, která byla jednou schválena k provozu, mohou být provozována i nadále a nesmusí splňovat emisní limity Evropské unie. Rovněž mi není známo, že by Evropský parlament diskriminoval dvoutaktní vozidla, zakazoval jejich produkci nebo jí bránil, případně že by měl v tomto směru nějaké úmysly. Evropská unie samozřejmě má zájem stanovovat ekologické standardy, které zajistí celé Evropě zdravé životní prostředí. Proto existují maximální přípustné emisní limity, které však musí splňovat jen vozidla nově schvalovaná do provozu. Tyto limity platí pro všechny typy motorů," sdělil Elmar Brok a doplnil, že kdyby se objevily třeba i nové dvoutaktní motory a splnily by evropské emisní limity, nebránilo by nic jejich schválení k provozu v zemích Evropské unie. Současně Elmar Brok v dopisu do A.I.C.E sdělil, že právě v oblasti ekologie se navíc počítá s přechodnými úlevami ve prospěch kandidátů vstupu do Evropské unie.

* A.I.C.E - Allgemeiner IFA-Club Europa, Všeobecný evropský IFA-klub sdružuje majitele trabantů, wartburgů, barkasů, motocyklů MZ, Simson a dalších s dvoutaktnímiu motory, působí v řadě zemí Evropy, centrálu má v Bad Salzuflen v Německu, prezidentem je v současném období Jan Kopeček, Český zemský svaz sídlí v Plzni.
Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.