Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
V MF DNES jste 27. září psali o rizicích úředně neschválených motoristických doplňků a já jsem v té souvislosti slyšel, že Česko je v přístupu ke zmíněným výrobkům spolu s pověstně důkladným Německem v Evropě nejpřísnější.
V MF DNES jste 27. září psali o rizicích úředně neschválených motoristických doplňků a já jsem v té souvislosti slyšel, že Česko je v přístupu ke zmíněným výrobkům spolu s pověstně důkladným Německem v Evropě nejpřísnější. A dokonce ještě tvrdší než Němci jsme v tom, že oficiálně neuznané motoristické zboží zakazujeme prodávat, zatímco oni se o obchod s ním nezajímají. Není taková přísnost zbytečná?
Jaroslav V., Plzeň

Motoristické příslušenství sledují v kvalitě a bezpečnosti všechny vyspělé evropské země a například v Německu vydává tamní TÜV - technický a zkušební úřad s velkou autoritou - k prověřenému zboží certifikáty a veřejnost se za dlouhé roky naučila nemontovat na svoje motorová vozidla výrobky bez uznání - certifikátu TÜV. "Je to svým způsobem opatrnost: při nehodě s motorovým vozidlem s neschváleným příslušenstvím či nepovolenými úpravami pojišťovny v Německu zásadně omezují náhrady škod, řidiči dokonce hrozí trestní odpovědnost," vysvětluje Josef Pokorný, který se zabývá schvalováním motoristických doplňků na Ministerstvu dopravy a spojů České republiky. "Němečtí řidiči to za dlouhé roky takové praxe dobře vědí a preventivně se chrání, zatímco v tuzemsku mnozí lidé pořád ještě při nákupu doplňků preferují cenu před vším ostatním. Rovněž zdejší trh je specifický tím, jak je zaplaven levným a nekvalitním zbožím, které by se v obchodech s motoristickým sortimentem ve vyspělých západoevropských zemích vůbec nemohlo objevit. Proto považuji zákaz neschválených motoristických doplňků v česko za plně opodstatněný." Josef Pokorný předpokládá, že zdejší motoristy začnou vychovávat také pojišťovny, které budou hledat stále důkladněji každou cestu, jak ušetřit na náhradě škod. Ostatně - pojišťovny mají už nyní právo na regres od pojištěného, pokud způsobil nehodu vozidlem, se kterým neměl podle platných předpisů - tedy při použití neschválených částí - jet. "Také trestní stíhání za dopravní neštěstí kvůli nepovolenému motoristickému příslušenství už začínají," doplňuje Josef Pokorný. "Vím třeba o případech vážných nehod kvůli neschváleným závěsným zařízením. U soudu s největší pravděpodobností skončí nehoda chodce s automobilem vybaveným zakázanými mračítky světel. Chodec tvrdí, že vůz svítil méně než ostatní, a že jej tudíž neviděl. Není bez naděje, že s tou verzí uspěje a vymůže značné náhrady škod od řidiče, který automobil nepovoleným způsobem upravil."

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.