Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motootázky

aktualizováno 
Silniční předpisy vyžadují ochrannou přilbu pro řidiče i spolujezdce na motocyklu i na mopedu bez ohledu na to, jakou rychlostí stroj jede.
Silniční předpisy vyžadují ochrannou přilbu pro řidiče i spolujezdce na motocyklu i na mopedu bez ohledu na to, jakou rychlostí stroj jede. Mnozí motoristé ted' proto přilby shánějí a přitom se často v obchodech setkávají s omezenou nabídkou velikostí. Jaký je vlastně velikostní sortiment motocyklových přileb?
Karel V, České Budějovice

Výroba ochranných přileb je vskutku bohatá - podle přehledu, který zveřejnil Ústřední automotoklub, by se zmíněné zboží mělo nabízet v osmi velikostech. Ty vycházejí z obvodu hlavy, který se měří v centimetrech přes čelo a nad ušima jezdce. Označení XXS přitom znamená obvod 51 až 52 centimetrů, XS je 53 až 54 centimetrů, S symbolizuje 55 až 56 centimetrů, M představuje 57 až 58 centimetrů, L značí 59 až 60 centimetrů, XL je 61 až 62 centimetrů, za XXL se skrývá 63 až 64 centimetrů a XXXL znamená 65 až 68 centimetrů. Speciální přílby jsou i pro děti. Přilba má být spíš těsnější, ale nesmí nikde tlačit. A pozor neměla by se dát přetáhnout zezadu dopředu při upnutém podbradním řemínku. "Nevadí, když jde přilba hůř nasadit přes uši, neboť je v tomto místě úzká," upozorňují odborníci Ústředního automotoklubu a připomínají další zásady: Důležitý je pocit po nasazení. Přilba nesmí na hlavě vlát, když člověk po zapnutí prudce otáčí hlavou ze strany na stranu. Ideální je, když jezdec může přilbu vyzkoušet při jízdě alespoň dvě až tři hodiny. Někdy totiž začnou po delší jízdě bolet uši. Při výběru velikostí je dobré počítat s tím, že se přilba používáním časem zvětší - vytlačí - asi o půl čísla
Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.