Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoparagrafy

aktualizováno 
Proč je pro vlečení motorového vozidla stanovena nejvyšší rychlost jízdy - konkrétně na 60 kilometrů v hodině?
Zdeněk J.
konkrétně na 60 kilometrů v hodině?
Zdeněk J., Medonosy

Pro vlečení motorového vozidla, které se pro poruchu nebo z jiných důvodů nemůže pohybovat vlastní silou, je stanovena hranice 60 kilometrů v hodině vzhledem k vyšším nárokům na řidiče vlečného i vlečeného vozidla, k odchylce techniky jízdy a především v zájmu bezpečnosti silničního provozu. Pokud to vyžadují okolnosti, zejména stav vlečeného vozidla, musí tomu řidič vlečného vozidla přizpůsobit i rychlost jízdy a snížit ji pod zmíněnou mez.

Po kolmém stání u chodníku se couváním zařazuji do provozu. Komu musím dát přednost v jízdě?
Václav R., Hradec Králové

Přednost je třeba dát těm účastníkům silničního provozu, kteří by mohli být couvajícím vozidlem ohroženi. Podle okamžité situace to mohou být nejen vozidla jedoucí v části vozovky, do které se couvající řidič zařazuje, ale i vozidla jedoucí v protisměru. Vždyť ta mohou třeba objíždět překážku nebo někoho předjíždět, a tak se dostat do jízdního pruhu, do něhož couvající řidič míří.

Je pravda, že v Německu platí pro jízdu ve špatném počasí zcela zvláštní podmínky?
Antonín K., Poděbrady

Je-li viditelnost snížena mlhou, sněžením nebo deštěm na vzdálenost pod 50 metrů, nesmí v Německu řidič jet rychleji než 50 kilometrů v hodině, pokud není žádoucí vzhledem k nepříznivým povětrnostním podmínkám rychlost ještě nižší. V zemi rovněž platí zásada, že na vozovce tak úzké, že by protijedoucí vozidlo mohlo být ohroženo, musí řidič jet natolik pomalu, aby mohl zastavit nejméně v polovině vzdálenosti, na kterou vidí.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.