motoparagrafy

Proč je pro vlečení motorového vozidla stanovena nejvyšší rychlost jízdy - konkrétně na 60 kilometrů v hodině?
Zdeněk J.
konkrétně na 60 kilometrů v hodině?
Zdeněk J., Medonosy

Pro vlečení motorového vozidla, které se pro poruchu nebo z jiných důvodů nemůže pohybovat vlastní silou, je stanovena hranice 60 kilometrů v hodině vzhledem k vyšším nárokům na řidiče vlečného i vlečeného vozidla, k odchylce techniky jízdy a především v zájmu bezpečnosti silničního provozu. Pokud to vyžadují okolnosti, zejména stav vlečeného vozidla, musí tomu řidič vlečného vozidla přizpůsobit i rychlost jízdy a snížit ji pod zmíněnou mez.

Po kolmém stání u chodníku se couváním zařazuji do provozu. Komu musím dát přednost v jízdě?
Václav R., Hradec Králové

Přednost je třeba dát těm účastníkům silničního provozu, kteří by mohli být couvajícím vozidlem ohroženi. Podle okamžité situace to mohou být nejen vozidla jedoucí v části vozovky, do které se couvající řidič zařazuje, ale i vozidla jedoucí v protisměru. Vždyť ta mohou třeba objíždět překážku nebo někoho předjíždět, a tak se dostat do jízdního pruhu, do něhož couvající řidič míří.

Je pravda, že v Německu platí pro jízdu ve špatném počasí zcela zvláštní podmínky?
Antonín K., Poděbrady

Je-li viditelnost snížena mlhou, sněžením nebo deštěm na vzdálenost pod 50 metrů, nesmí v Německu řidič jet rychleji než 50 kilometrů v hodině, pokud není žádoucí vzhledem k nepříznivým povětrnostním podmínkám rychlost ještě nižší. V zemi rovněž platí zásada, že na vozovce tak úzké, že by protijedoucí vozidlo mohlo být ohroženo, musí řidič jet natolik pomalu, aby mohl zastavit nejméně v polovině vzdálenosti, na kterou vidí.