Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoparagrafy

aktualizováno 
Při prodeji, darování a podobně se musí převod motorového vozidla na nového vlastníka ohlásit do pěti dnů dopravnímu inspektorátu Policie České republiky.
Při prodeji, darování a podobně se musí převod motorového vozidla na nového vlastníka ohlásit do pěti dnů dopravnímu inspektorátu Policie České republiky. Musí být u toho obě strany, tedy prodávající i kupující?
Nataša T., Teplice

Mohou i nemusí. Jisté je, že prodávající si ponechá technický průkaz a vozidlo odhlásí ze své osoby na dopravním inspektorátu. Teprve pak doklad včetně odhlášeného osvědčení o technickém průkazu odevzdá nebo zašle kupujícímu, který vozidlo přihlásí na své jméno.

V bazaru jsem koupil starší auto s ujištěním, že je v naprostém pořádku. Po čtrnácti dnech se však objevila závada v automatické převodovce. Bazar odmítá uvést vůz do pořádku.
Marcel R., Dobřichovice

Pokud kupující zjistí po převzetí vozidla jakékoliv závady, s nimiž nebyl seznámen, je oprávněn u prodávajícího požadovat přiměřenou slevu z dohodnuté kupní ceny. Jsou-li závady takového druhu, že znemožňují použití vozidla, může kupující od smlouvy odstoupit. To znamená, že prodávající musí vrátit zaplacené peníze. Zákon vyžaduje, aby kupující uplatnil výhrady tak rychle, jak mu to okolnosti dovolují. Pokud prodávající není ochoten nároky kupujícího uznat, může kupující uplatnit svoje právo u soudu. Podmínkou ovšem je, aby prodávajícího uvědomil do šesti měsíců o zjištění závad.

Jaký čas má adept řidičského oprávnění na složení testové zkoušky v autoškole z předpisů o provozu na pozemních komunikacích?
Dana V., Praha 9

Příslušný zákon vyhrazuje pro zmíněnou zkoušku čas 30 minut. Žadateli o řidičské oprávnění, který předloží lékařský nález o poruchách ve čtení a psaní, prodlouží zkušební komisař tuto dobu o dalších 30 minut.

V Německu se prý dokonaleji než v Česku vypořádali s telefonováním za jízdy. Je to pravda?
Hana N., Rakovník

Od 1. února letošního roku je v Německu zakázáno užívání mobilního telefonu, který řidič musí za jízdy držet v ruce. Řidič nesmí vzít přístroj do ruky, pokud vozidlo jede a motor je v chodu. Smí ho však vzít do ruky například v dopravní zácpě, kdy vozidlo stojí a motor je vypnut. Jakmile se řada vozidel dá opět do pohybu, musí řidič rozhovor okamžitě ukončit. Za porušení zmíněného zákazu platí řidič motorového vozidla od 1. dubna 2001 pokutu 60 marek a cyklista 30 marek.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.