Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motoparagrafy

aktualizováno 
Platí v Německu pro jízdu na kruhových objezdech stejné zásady jako v tuzemsku?
Helena E.
Platí v Německu pro jízdu na kruhových objezdech stejné zásady jako v tuzemsku?
Helena E., Česká Lípa

Od 1. února 2001 byly v Německu po třiceti letech opět zavedeny zásady pro jízdu na kruhových objezdech. Při vjetí na kruhový objezd je nepřípustné dávat znamení pro změnu směru jízdy; naproti tomu při výjezdu z něj je toto znamení povinné. Opomene-li řidič toto znamení dát, může dostat pokutu 20 německých marek. Na kruhovém objezdu pravidla v Německu zakazují zastavení a stání.

Je rozdíl mezi vodorovnými dopravními značkami "Podélná čára souvislá" a "Dvojitá čára souvislá", vyznačenými na vozovce?
Rudolf J., Praha

Podélná čára souvislá se nesmí přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, k odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci, nebo naopak k vjíždění na pozemní komunikaci z takového místa. Naproti tomu dvojitá podélná čára souvislá se smí přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, jen pokud je to nutné k objíždění. Na rozdíl od dřívější právní úpravy se nesmí v úseku dvojité čáry odbočovat na místo mimo pozemní komunikaci, nebo naopak z tohoto místa na komunikaci vjíždět, pokud by se přitom musela dvojitá čára přejet nebo ji nákladem přesahovat.

Výcvik a zkoušku v řízení osobního automobilu jsem absolvoval s vozem s automatickou převodovkou. Smím po vydání řidičského průkazu řídit jakýkoliv automobil?
Jan O., Opočno

V takovém případě okresní úřad omezí podle zákona o provozu na pozemních komunikacích řidičské oprávnění pouze na vozidla sautomatickou převodovkou. K omezení však nepřistoupí, jde-li o řidičské oprávnění skupiny AM (mopedy a malé motocykly smaximální konstrukční rychlostí 45 kilometrů v hodině) nebo podskupiny Al (lehké motocykly o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kilowattů).

Osobním automobilem, který mi půjčila kamarádka, jsem před domem, kde bydlíme, poškodila vůz mého manžela. Zaplatí způsobenou škodu pojišťovnou ze zákonného pojištění půjčeného vozidla?
Ludmila O., Hořice

Je sice pravda, že podle zákona číslo 168/1999 Sb. o povinném pojištění vozidel pojišťovna hradí škody způsobené pojištěným vozidlem druhým osobám. Současně však uvádí takzvané výluky z pojištění, což znamená, že vypočítává, co pojišťovna nehradí. V té souvislosti zákon stanoví, že věcné škody a škody mající podobu ušlého zisku, za které ten, kdo škodu způsobil, odpovídá svému manželovi, nejsou z povinného pojištění hrazeny. Proto náhradu takové škody musí uhradit ten, kdo ji způsobil, ze svých prostředků.


Autor:


Témata: Škoda, Zisk


Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.