Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
-
Havaroval jsem tak, že cena opravy mého vozu by vysoce překročila jeho hodnotu. V autoklempířské dílně mi poradili: mám koupit vůz téže značky, typu a modelu, jaký prý překupníci dovážejí takzvaně na náhradní díly ze západní Evropy, a uvést ho do provozu na doklady, které zbyly po mém zničeném autě. Snad by to opravdu bylo levnější řešení, ale je také legální?
Jindřich Z., Plzeň

Je. Neexistuje zákon či předpis, který by majiteli bránil, aby svůj nabouraný či porouchaný vůz opravil. A stejně tak není řečeno, jakým způsobem auto opravovat. Koupíte-li tedy vozidlo naprosto shodné s tím, které jste při nehodě zničil, můžete ho jednoduše legalizovat k provozu tak, že s využitím dokladů zničeného auta oznámíte na dopravní policii výměnu karoserie a motoru. Za jedno i druhé se platí po desetikorunovém kolku. Složitější situace nastane v případě,že automobil bude jiného typu, například kombi místo limuzíny, diesel místo benzinu a podobně. To už by byla přestavba vozidla, o jejíž povolení je nutné - bez záruky, že bude povolena - žádat předem. Tato záležitost stojí na kolcích u osobního auta 500 korun. Rozhodně je však vhodné informovat se o záměru u techniků policejního dopravního inspektorátu dřív, než k akci přistoupíte.

Autor:


Témata: nehody


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.