Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
-
Na čtyři roky starou Škodu Felicii LXi jsem přesně podle návodu namontoval novou autoanténu. Během první jízdy mimo město mě při rychlosti asi 85 kilometrů v hodině zaskočil hvízdavý zvuk, jaký jsem dříve neslýchal. Může být namontovaná anténa zdrojem nepříjemného zvuku? Nebo mám hledat jinde?
Jiří L., Praha 8

Aerodynamický zvuk, který čtenář popisuje jako hvízdání, vzniká u některých hladkých prutů antén, a to i v případě, že jsou namontovány na automobil zcela přesně podle výrobcových pokynů. Při řešení problému je nejprve vhodné odšroubovat anténní prut a vyjet na zkušební jízdu. Pokud zvuk zmizí, je příčinou skutečně hladká anténa. V takovém případě odstraní nepříjemné hvízdání docela obyčejná výměna hladkého prutu za typ, který není hladký, nýbrž má po celé délce jakoby navinutý drát.

Před rokem jsem koupil starší dieselový Volkswagen Golf. Nyní má na tachometru asi 130 tisíc kilometrů, z nichž pouhých 15 tisíc jsem najel já. Poslední dobou se mi zdá, že vůz hůř startuje a akceleruje, z výfuku jde téměř bílý kouř. Spotřeba sice nevzrostla, ovšem žádná radost z takového cestování není. Nehlásí se motor o nákladnou generální opravu?
Jaroslav N., Ostrava

Bílý kouř vycházející z výfuku dieselového automobilu je typickým ukazatelem téměř zaneseného palivového filtru. Jeho výměna sice je u vznětových motorů dobrá vždy asi po 25 tisících kilometrech, ovšem čtenář mohl natankovat ne právě nejčistší naftu, a musí tedy čistič měnit dřív. Pokud tak učiní a potíže nezmizí, měl by s vozem navštívit autorizovaný diesel-servis. Trvající závada by totiž značila, že nečistotami je zanesený celý palivový systém, který je nutné kompletně vyčistit. Pokud je údaj na tachometru zmíněného golfu pravdivý, je do generální opravy motoru ještě daleko. Měl by totiž - při dodržení předepsané údržby - sloužit minimálně 250 tisíc kilometrů. A navíc: příznaky, že naftový vůz směřuje ke generální opravě motoru, jsou zcela jiné: automobil špatně startuje v chladném počasí, má zvýšenou spotřebu oleje i nafty a z výfuku vychází černý kouř.

Autor:


Témata: Škoda, Volkswagen


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.