Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
Mám v ocelovém tanku ve sklepě rodinného domu větší množství nafty, kterou jsme dříve -
dobře před 15 roky používali k topení. Současně vlastním osobní auto s motorem 1,9 TDI a zajímá mne, zda mohu zmíněnou naftu použít k jeho provozu. Slyšel jsem, že nafta stárne, absorbuje vodu a znehodnocuje se.
Jan Lutonský, Jeseník

Naftu lze použít, ale pouze vrchní vrstvu, dole v tanku bude voda. Nafta pravděpodobně bude tmavá, což není na závadu. Ale pozor: v daném případě zřejmě nikdo neví, zda jde o letní, nebo zimní naftu. Je tedy vhodné přidat do paliva aditivum. Přesto by se vyplatilo poslat vzorek k prověrce k odborníkům, možná by postačila jejich jednoduchá vizuální kontrola.
(buč)

Před návštěvou stanice technické kontroly mi u Škody 120 LS z roku 1986 kamarád seřídil motor. Vůz prošel v pořádku technickou i emisní prověrkou, ale brzy poté jsem při stání u křižovatky zjistil, že motor kolísá v rozmezí zhruba dvou set otáček. Navíc hůř akceleruje.
Ladislav Němčic, Ústí nad Labem

Důvodů samovolné změny volnoběžných otáček škodováckého motoru může být víc. Od prasklého či uvolněného sacího potrubí přes opotřebované vedení škrtící klapky třeba až po netěsné víko karburátoru. Nejpravděpodobnější příčinou uvedených potíží však zřejmě bude špatně seřízená palivová směs. Konkrétně - popisované "houpání" otáček působí směs příliš ochuzená. Kamarád zřejmě motor seřídil jen odhadem, a nikoliv pomocí přístroje pro kontrolu složení výfukových plynů. Před cestou k důkladnějšímu seřízení motoru přece jen neuškodí zkontrolovat sací potrubí, zejména v přírubě karburátoru a u hlavy válců. Pokud spoje nebudou uvolněné a potrubí nebude popraskané, tak je třeba hledat chybu buď v seřízení karburátoru, nebo v jeho kvalitě. Nelze vyloučit, že bude potřebovat opravu, či dokonce výměnu.
(pet)
Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.