Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
-
Při vjíždění do garáže jsem na Škodě Felicia poškodil přední blatník. S kolegy v práci teď diskutujeme o tom, zda je lepší poničený díl vyměnit, nebo opravit.
Stanislav Nový, Otrokovice

Pokud je blatník jen mírně poškozený (neměl by být roztržený, silně deformovaný v profilovaných částech, či dokonce posunutý, což by značily změny ve vzdálenosti ke dveřím či kapotě), je zvláště u mladšího vozu lepší oprava. Zatímco výměna předního blatníku u felicie přijde zhruba na 6000 korun (nový blatník stojí 2000, práce karosáře 600 až 1000 a lak 2300 až 3000 korun), je oprava, zejména když ji motorista zvládne sám, levnější. Ale ušetří, i když vsadí na servis. Pro orientaci lze uvést, že hodina autoklempíře stojí od 300 do 600 korun a mírně poškozenému blatníku se dělník věnuje zhruba dvě hodiny. Cena laku se bude odvíjet od velikosti opravované plochy, ale dá se rovněž orientačně odhadnout asi na 1000 až 1500 korun. Druhou výhodou opravy je fakt, že se při ní nezničí protikorozní úprava vozu v místě uchycení blatníku k nosným dílům karoserie. Odborníci totiž soudí, že ani sebešikovnější klempíř při výměně blatníku nenahradí v dílně antikorozní úpravu, kterou automobil má z výroby. Rada platí dvojnásob pro zadní blatník, který je u většiny vozů přivařený a zasahuje až do střechy, zatímco blatník přední je k nosné části karoserie přišroubovaný. V tomto případě znalci doporučují náhradu pouze poničené plochy - opět kvůli zachování maximální části tovární antikorozní ochrany. Ta se totiž svařováním poškodí a navíc bývá s výměnou celého zadního blatníku nutný také nový lak na střeše vozu, což záležitost opět prodraží. K rozsahu opravy je však rozhodující slovo odborníka, který poškozené auto uvidí.
Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.