motoporadna

-
Při vjíždění do garáže jsem na Škodě Felicia poškodil přední blatník. S kolegy v práci teď diskutujeme o tom, zda je lepší poničený díl vyměnit, nebo opravit.
Stanislav Nový, Otrokovice

Pokud je blatník jen mírně poškozený (neměl by být roztržený, silně deformovaný v profilovaných částech, či dokonce posunutý, což by značily změny ve vzdálenosti ke dveřím či kapotě), je zvláště u mladšího vozu lepší oprava. Zatímco výměna předního blatníku u felicie přijde zhruba na 6000 korun (nový blatník stojí 2000, práce karosáře 600 až 1000 a lak 2300 až 3000 korun), je oprava, zejména když ji motorista zvládne sám, levnější. Ale ušetří, i když vsadí na servis. Pro orientaci lze uvést, že hodina autoklempíře stojí od 300 do 600 korun a mírně poškozenému blatníku se dělník věnuje zhruba dvě hodiny. Cena laku se bude odvíjet od velikosti opravované plochy, ale dá se rovněž orientačně odhadnout asi na 1000 až 1500 korun. Druhou výhodou opravy je fakt, že se při ní nezničí protikorozní úprava vozu v místě uchycení blatníku k nosným dílům karoserie. Odborníci totiž soudí, že ani sebešikovnější klempíř při výměně blatníku nenahradí v dílně antikorozní úpravu, kterou automobil má z výroby. Rada platí dvojnásob pro zadní blatník, který je u většiny vozů přivařený a zasahuje až do střechy, zatímco blatník přední je k nosné části karoserie přišroubovaný. V tomto případě znalci doporučují náhradu pouze poničené plochy - opět kvůli zachování maximální části tovární antikorozní ochrany. Ta se totiž svařováním poškodí a navíc bývá s výměnou celého zadního blatníku nutný také nový lak na střeše vozu, což záležitost opět prodraží. K rozsahu opravy je však rozhodující slovo odborníka, který poškozené auto uvidí.

Témata: Škoda Auto