Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

motoporadna

aktualizováno 
U Škody Felicia 1.3 LXi roku výroby 1996 začal po ujetí necelých 50 tisíc chvílemi škubat ohřátý motor. Nejprve to bylo mírné, ale cestou na dovolenou se potíže zvětšily. Vy měnil jsem zapalovací svíčky, ale závada trvá.
Josef Š., České Budějovice

Jednu z možných příčin zmíněných potíží - vadné zapalovací svíčky - už motorista odstranil. Ze zkušeností mechaniků z autorizovaných servisů Škoda však plyne,že častějším důvodem nepravidelného chodu motoru felicií bývá poškození některého z vysokonapěťových kabelů. Vadný kabel lze poznat podle toho, že koncovka kabelu na straně rozdělovače změní barvu ze zlatavé na nazelenalou, je jakoby potažená měděnkou. Stejnou barvu mívá také zdířka hlavy rozdělovače u poškozeného kabelu. Při poškození byť jen jednoho z kabelů doporučují odborníci vyměnit vždy celou sadu, která pro Škodu Felicia stojí zhruba 500 korun. Někdy ovšem bývá nutná také výměna hlavy rozdělovače,což opravu o dalších pár stovek prodraží. Při svépomoci je důležité věnovat pozornost správnému zapojení kabelů. Dobré je měnit kabely jeden po druhém, aby je amatérský opravář mezi jednotlivými válci nepomíchal.

Od předních kol Škody Felicia 1.3 LXi, která má za sebou 60 tisíc kilometrů, se ozývá nepříjemné houkání. Nejdřív bylo téměř neslyšitelné, ale poslední dobou, zejména po výměně pneumatik, výrazně zesílilo. Nejsou příčinou vadné pneumatiky?
Jaromír N., Nová Paka

Houkání od předních kol skutečně mohou působit pneumatiky - hlavně v případě,kdy při střídání kol se zimním vzorkem za letní motorista zaměnil předchozí postavení kol. Jinými slovy - kola nenamontoval tam, kde původně byla. Hluk však může pocházet také od vadného ložiska v náboji kola. Příčinu lze nejsnáze odhalit, když opravář vůz zvedne a rukou zatočí jednotlivými koly. Pokud je příčinou pneumatika, nebude slyšet nic. V případě,že potíže dělá ložisko, bude slyšitelné slabé houkání od roztočeného kola. Problém může signalizovat i jiný pravidelný zvuk, který od druhého kola s nepoškozeným ložiskem není slyšet. Závadu lze odstranit buď záměnou kol, nebo výměnou ložiska. V prvním případě to bude zdarma, ve druhém řešení vyjde na přibližně 1500 korun. Výměnu ložiska je lepší svěřit odborníkům.
Autor:


Témata: Ložisko, Hluk, Škoda


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.