motoporadna

U Škody Felicia 1.3 LXi roku výroby 1996 začal po ujetí necelých 50 tisíc chvílemi škubat ohřátý motor. Nejprve to bylo mírné, ale cestou na dovolenou se potíže zvětšily. Vy měnil jsem zapalovací svíčky, ale závada trvá.
Josef Š., České Budějovice

Jednu z možných příčin zmíněných potíží - vadné zapalovací svíčky - už motorista odstranil. Ze zkušeností mechaniků z autorizovaných servisů Škoda však plyne,že častějším důvodem nepravidelného chodu motoru felicií bývá poškození některého z vysokonapěťových kabelů. Vadný kabel lze poznat podle toho, že koncovka kabelu na straně rozdělovače změní barvu ze zlatavé na nazelenalou, je jakoby potažená měděnkou. Stejnou barvu mívá také zdířka hlavy rozdělovače u poškozeného kabelu. Při poškození byť jen jednoho z kabelů doporučují odborníci vyměnit vždy celou sadu, která pro Škodu Felicia stojí zhruba 500 korun. Někdy ovšem bývá nutná také výměna hlavy rozdělovače,což opravu o dalších pár stovek prodraží. Při svépomoci je důležité věnovat pozornost správnému zapojení kabelů. Dobré je měnit kabely jeden po druhém, aby je amatérský opravář mezi jednotlivými válci nepomíchal.

Od předních kol Škody Felicia 1.3 LXi, která má za sebou 60 tisíc kilometrů, se ozývá nepříjemné houkání. Nejdřív bylo téměř neslyšitelné, ale poslední dobou, zejména po výměně pneumatik, výrazně zesílilo. Nejsou příčinou vadné pneumatiky?
Jaromír N., Nová Paka

Houkání od předních kol skutečně mohou působit pneumatiky - hlavně v případě,kdy při střídání kol se zimním vzorkem za letní motorista zaměnil předchozí postavení kol. Jinými slovy - kola nenamontoval tam, kde původně byla. Hluk však může pocházet také od vadného ložiska v náboji kola. Příčinu lze nejsnáze odhalit, když opravář vůz zvedne a rukou zatočí jednotlivými koly. Pokud je příčinou pneumatika, nebude slyšet nic. V případě,že potíže dělá ložisko, bude slyšitelné slabé houkání od roztočeného kola. Problém může signalizovat i jiný pravidelný zvuk, který od druhého kola s nepoškozeným ložiskem není slyšet. Závadu lze odstranit buď záměnou kol, nebo výměnou ložiska. V prvním případě to bude zdarma, ve druhém řešení vyjde na přibližně 1500 korun. Výměnu ložiska je lepší svěřit odborníkům.

Témata: Hluk, Škoda Auto