- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Motor 1,2 TSI – Pozná se podle jednovačkového osmiventilového rozvodu, pohonu vačky řetězem a aplikací přímého vstřikování paliva. | foto: Volkswagen
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Je zajímavé, že tento trend se týká prakticky jen evropského trhu, proto třeba japonské automobilky s přechodem na maloobjemové přeplňované motory s vyšší termální účinností váhaly. Vývoj složitých motorů byl příliš drahý a v jejich objemech evropských prodejů se moc nevyplácel. Asijské automobilky také pár let vyčkávaly, až se evropští výrobci naučí tyto motory dělat a vychytají první dětské nemoci. Asijské automobilky totiž vždycky razily cestu „okopíruj a zlepši“.
Připojte se ještě dnes a získejte: