Motor 1,2 TSI – Pozná se podle jednovačkového osmiventilového rozvodu, pohonu vačky řetězem a aplikací přímého vstřikování paliva. | foto: Volkswagen

Nákup ojetiny s malým turbomotorem od VW: čtyřválce 1,2 TSI se nebojte

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Trend zmenšování objemů motorů, snižování počtu válců a aplikace přeplňování jsme si již zvykli označovat jako tzv. „downsizing“. Cílem je zvýšení účinnosti spalovacích motorů a snížení tabulkové spotřeby paliva a emisí CO2. Výrobci podlehli politickému tlaku a musejí plnit emisní cíle.

Je zajímavé, že tento trend se týká prakticky jen evropského trhu, proto třeba japonské automobilky s přechodem na maloobjemové přeplňované motory s vyšší termální účinností váhaly. Vývoj složitých motorů byl příliš drahý a v jejich objemech evropských prodejů se moc nevyplácel. Asijské automobilky také pár let vyčkávaly, až se evropští výrobci naučí tyto motory dělat a vychytají první dětské nemoci. Asijské automobilky totiž vždycky razily cestu „okopíruj a zlepši“.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se