Opel Vectra 1.6i má podle údajů výrobce mít výkon 55 kilowattů při 5200 otáčkách za minutu a při měření v ÚSMD na začátku testu, tedy s 95 240 kilometrů na kontě, vykázal 54,7 kilowattu. "Při pětiprocentní toleranci měřících přístrojů to je pěkný výsledek a příslib, že vůz by neměl mít v příštích desetitisících kilometrů zásadnější problémy s motorem," vyjádřil se tehdy pražský znalec oplů Jiří Beránek. Nemýlil se. Právě motor sloužil v průběhu testu bez nejmenších potíží a pro zajímavost - za celých 40 tisíc kilometrů žádal dolití pouze jediného litru oleje. Stalo se tak v největších parnech letošního léta, kdy vůz absolvoval sérii dlouhých dálničních jízd. Měření na konci testu opět v ÚSMD motoru potvrdilo výkon 54,8 kilowattu při 5200 otáčkách za minutu, přičemž výsledek ještě lepší než před zahájením testu lze vysvětlit už zmíněnou pětiprocentní tolerancí měřicích přístrojů. A jízdní výkony? Zatímco na začátku testu opel zrychloval z klidu na stokilometrovou rychlost za 15,3 vteřiny, po 40 tisících kilometrů stejnou disciplínu zvládl za 15,9 vteřiny. Sprint na 400 metrů uměl na startu testu za 19,7 vteřiny, na konci potřeboval 20 vteřin. Z padesátky na 90 kilometrů v hodině na začátku dlouhodobé zkoušky akceleroval na čtyřku za 15,1 vteřiny, na konci testu totéž dokázal za 15,4 vteřiny. Ovšem z 80 na 130 kilometrů v hodině zrychloval na pětku před testem za 42,9 vteřiny a nyní jel za 41,3 vteřiny. Odchylky lze považovat za bezvýznamné a opět dokazují solidní stav motoru. Čtyřicet tisíc kilometrů se naopak podepsalo na brzdách. Zatímco na začátku testu Opel Vectra 1.6i GL (měl brzdy čerstvě po opravě a s novými destičkami vpředu i obložením vzadu) potřeboval k zastavení z osmdesátikilometrové rychlosti 30 metrů, čímž pokořil i některé zcela nové automobily, zastavil na konci testu z osmdesátikilometrové rychlosti na 34 metrech. Všechny uvedené výsledky jsou průměrem ze dvou měření.
Motor oplu zůstal v dobré kondici
Opel Vectra 1.6i má podle údajů výrobce mít výkon 55 kilowattů při 5200 otáčkách za minutu a při měření v ÚSMD na začátku testu, tedy s 95 240 kilometrů na kontě, vykázal 54,7 kilowattu. "Při pětiprocentní toleranci měřících přístrojů to je pěkný výsledek a příslib, že vůz by neměl mít v příštích desetitisících kilometrů zásadnější problémy s motorem," vyjádřil se tehdy pražský znalec oplů Jiří Beránek. Nemýlil se. Právě motor sloužil v průběhu testu bez nejmenších potíží a pro zajímavost - za celých 40 tisíc kilometrů žádal dolití pouze jediného litru oleje. Stalo se tak v největších parnech letošního léta, kdy vůz absolvoval sérii dlouhých dálničních jízd. Měření na konci testu opět v ÚSMD motoru potvrdilo výkon 54,8 kilowattu při 5200 otáčkách za minutu, přičemž výsledek ještě lepší než před zahájením testu lze vysvětlit už zmíněnou pětiprocentní tolerancí měřicích přístrojů. A jízdní výkony? Zatímco na začátku testu opel zrychloval z klidu na stokilometrovou rychlost za 15,3 vteřiny, po 40 tisících kilometrů stejnou disciplínu zvládl za 15,9 vteřiny. Sprint na 400 metrů uměl na startu testu za 19,7 vteřiny, na konci potřeboval 20 vteřin. Z padesátky na 90 kilometrů v hodině na začátku dlouhodobé zkoušky akceleroval na čtyřku za 15,1 vteřiny, na konci testu totéž dokázal za 15,4 vteřiny. Ovšem z 80 na 130 kilometrů v hodině zrychloval na pětku před testem za 42,9 vteřiny a nyní jel za 41,3 vteřiny. Odchylky lze považovat za bezvýznamné a opět dokazují solidní stav motoru. Čtyřicet tisíc kilometrů se naopak podepsalo na brzdách. Zatímco na začátku testu Opel Vectra 1.6i GL (měl brzdy čerstvě po opravě a s novými destičkami vpředu i obložením vzadu) potřeboval k zastavení z osmdesátikilometrové rychlosti 30 metrů, čímž pokořil i některé zcela nové automobily, zastavil na konci testu z osmdesátikilometrové rychlosti na 34 metrech. Všechny uvedené výsledky jsou průměrem ze dvou měření.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...