Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motor oplu zůstal v dobré kondici

aktualizováno 
Deset roků starý Opel Vectra 1.6i GL ukončil v MF DNES dlouhodobý test na 40 tisíc kilometrů s motorem v dobré kondici.
Deset roků starý Opel Vectra 1.6i GL ukončil v MF DNES dlouhodobý test na 40 tisíc kilometrů s motorem v dobré kondici. Potvrdila to měření ve zkušebně nezávislého pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD): agregát 1.6 si i při 135 tisících kilometrů udržuje parametry, které měl mít jako nový.

Opel Vectra 1.6i má podle údajů výrobce mít výkon 55 kilowattů při 5200 otáčkách za minutu a při měření v ÚSMD na začátku testu, tedy s 95 240 kilometrů na kontě, vykázal 54,7 kilowattu. "Při pětiprocentní toleranci měřících přístrojů to je pěkný výsledek a příslib, že vůz by neměl mít v příštích desetitisících kilometrů zásadnější problémy s motorem," vyjádřil se tehdy pražský znalec oplů Jiří Beránek. Nemýlil se. Právě motor sloužil v průběhu testu bez nejmenších potíží a pro zajímavost - za celých 40 tisíc kilometrů žádal dolití pouze jediného litru oleje. Stalo se tak v největších parnech letošního léta, kdy vůz absolvoval sérii dlouhých dálničních jízd. Měření na konci testu opět v ÚSMD motoru potvrdilo výkon 54,8 kilowattu při 5200 otáčkách za minutu, přičemž výsledek ještě lepší než před zahájením testu lze vysvětlit už zmíněnou pětiprocentní tolerancí měřicích přístrojů. A jízdní výkony? Zatímco na začátku testu opel zrychloval z klidu na stokilometrovou rychlost za 15,3 vteřiny, po 40 tisících kilometrů stejnou disciplínu zvládl za 15,9 vteřiny. Sprint na 400 metrů uměl na startu testu za 19,7 vteřiny, na konci potřeboval 20 vteřin. Z padesátky na 90 kilometrů v hodině na začátku dlouhodobé zkoušky akceleroval na čtyřku za 15,1 vteřiny, na konci testu totéž dokázal za 15,4 vteřiny. Ovšem z 80 na 130 kilometrů v hodině zrychloval na pětku před testem za 42,9 vteřiny a nyní jel za 41,3 vteřiny. Odchylky lze považovat za bezvýznamné a opět dokazují solidní stav motoru. Čtyřicet tisíc kilometrů se naopak podepsalo na brzdách. Zatímco na začátku testu Opel Vectra 1.6i GL (měl brzdy čerstvě po opravě a s novými destičkami vpředu i obložením vzadu) potřeboval k zastavení z osmdesátikilometrové rychlosti 30 metrů, čímž pokořil i některé zcela nové automobily, zastavil na konci testu z osmdesátikilometrové rychlosti na 34 metrech. Všechny uvedené výsledky jsou průměrem ze dvou měření.


Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.