Diskuze

Motoráři Nissanu čarují. Unikátní tříválec je silný a jednoduchý

Pod kapotu Nissanu Micra míří nový a velmi neobvyklý motor. Zážehový tříválec 1,2 litru má totiž přeplňování kompresorem a běží v takzvaném Millerově cyklu. Výsledkem je spotřeba na úrovní malých dieselů a neobvykle vysoký výkon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lvy

29. 7. 2011 15:12
Přijde mi to všechno nějaké divné...

Otec má 2l auto, docela velké, nafta, běžně s tím jezdí pod 4 litry na sto. Tak si říkám, kde se stala chyba u těch nových aut???

0 0
možnosti

RBrider

29. 7. 2011 19:20
Re: Přijde mi to všechno nějaké divné...

to ti věříme že jezdí pod 4 litry na 100, a teď tu o karkulce .... ;-D

0 0
možnosti

osmera

27. 7. 2011 19:05
nisan micra

Tak mi mame ve meste Micru z roku 1994, objem litr a spotrebu mame taky pod 5 litru. Pravda nema to tolik koniku, ale na postavani v zacpach je clovek stejne nepotrebuje, navic v poslednich dvou letech jedinou "opravu" co jsem na tom delal bylo vyndani svicek kdyz nechtela startovat, a ty svicky jsem po ocisteni vratil zase zpet a startuje na prvni otoceni klicku.

Tak nejak nevim co za tech skoro 20 let vymysleli, na dovolenou se stejne s timhle prtavim autem neda, na nakup staci, zena s nim jezdi kazdy den do prace 15km, ja nejak nevidim proc bych si mel kupovat tuhle novou ??

Jasne prehanim, tohle ma treba mensi emise, takze tam je jasne plus, ale jinak me uz nic moc nenapada.

0 0
možnosti

Kuk na strejdu

27. 7. 2011 12:09
Infinity M35h

Infinity M35h

Byl by pan Vokáč aspoň schopný opsat název bez chyby? Normálně by člověk čekal, že novinář zabývající se auty bude mít názvy automobilek v malíčku, ale v případě iDnes to evidentně neplatí. Nebo se příště dočkáme Porshe nebo Wolksvagenu?

0 0
možnosti

Olds

27. 7. 2011 11:53
Ať vyčarují hlavně nízký hluk.

Dobré by bylo, aby hlavně vyčarovali, ať ten motor není hlučný tak, jako všechny ostatní máloválcové motory.

0 0
možnosti

Jardajar

27. 7. 2011 12:25
Re: Ať vyčarují hlavně nízký hluk.

Mám teď zkušenosti s tříválcovým jednolitrem v Yarisu a s 1.4MPi čtyřválcem ve Fábii. Nevím jak venku, ale ve Fábii vevnitř slyším všechno nad 3000 otáček už hodně. V Yarisovi tam mam 4500 a neslyšim skoro nic.... Nebude to jen o válcích.

0 0
možnosti

swizz

27. 7. 2011 11:38
G40

Nejak mi to pripomina Polo G40, 1,3l s kompresorem a 115ps, spotreba 6l... a to vse jiz v roce 85 :-)

0 0
možnosti

Amanita phalloides erectus

27. 7. 2011 11:26
***

Jednu chybu udělali. Nehodili lano místním odborníkům. To by ten motor byl dvouválec, spotřeba 2,5 l a vydržel by milion kilometrů bez oprav.

0 0
možnosti

NovoCZ

27. 7. 2011 11:09
Teď jak je to doopravdy

Spotřeba na papíře 4,1 l/100km je sice hezká, ale většinou se v praxi zjistí že to moc nesedí. Jinak když zmenšování motorů může fungovat u dieselů, proč by nemohlo i u benzínů. Faktem je že koncem minulého století vývoj benzínů stál a diesely se krutě inovovaly. Teď se maká na benzínech, protože diesely narazily na emisní problémy a jejich vylepšování se začíná dost prodražovat, takže proč nejít cestou právě tohodle motoru? Vždyť má výkon a točák 1,6 16V z doby před pár lety.

0 0
možnosti

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

27. 7. 2011 11:28
Re: Teď jak je to doopravdy

Otázkou jsou dlouhodobé provozní náklady. Pokud každých 100 tisíc budete muset měnit třeba ten kompresor, úspora paliva přijde vniveč. Ale třeba budeme příjemně překvapeni a bude to fungovat.

0 0
možnosti

bitkar

27. 7. 2011 10:46
zajmavy

dobre pojali vyrobu motoru, jen skoda ze tomu chybi jeden valec. Tomuhle jinak fandim.

0 0
možnosti

stary pes

27. 7. 2011 10:45
1.2 TSI....

má pří nižších otáčkách větší točivý moment.

0 0
možnosti

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

27. 7. 2011 11:30
Re: 1.2 TSI....

No a co jako ?

0 0
možnosti

Hagenbaden

27. 7. 2011 10:36
Zvuk

Jestli to bude mit zvuk nadherneho HTP (Honim TRI Pisty), tak to bude radost vytacet. No jo, ale to uz pak nedosahnu deklarovane spotreby :-(. Ale to nevadi, papir unese vsechno. Poradny PR a uspech je na svete Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...