Diskuze

Motorem roku 2011 se stal dvouválec od Fiatu

Výsledky tradiční ankety o nejlepší pohonnou jednotku roku letos přinesly už druhé vítězství v řadě Fiatu. Zatímco vloni automobilka uspěla s motorem 1.4 MultiAir, letos si vítězství připsal dvouválec TwinAir.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

Johnny006

27. 5. 2011 16:35
motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Doufám že si stihnu ještě koupit někde auto s jednoduchým (a spolehlivým) atmosférickým 8v benzínem, než budou všechny automobilky nabízet jen ty své "nadupané" ale trapně poruchové turbohnusy Rv.

0 0
možnosti
J

Johnny006

27. 5. 2011 16:47
Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...

Mám super zkušenost s 20 let starým motorem od OPELa, najeto minimálně 450 000km na LPG z ONO a podobných stanic + občas laciný olej z Autokelly, to nikdo to auto nešetřil a pořád jezdí. Nikdy jsem nechodil do autorizovaného servisu  - jen směšné náklady na několik oprav, většinou "made in home".

X

Pokoukával jsem po novém autě. OPEL ale už také jede ve většině modelů složité a choulostivé turbomotory, kde je člověk odkázán na autorizák. Prodává vám ještě dneska vůbec někdo praktického rodinného kombíka s jednoduchým nejlépe 8v atmosférickým benziňákem? Nějaká supermoderní TDička bohužel nechci. :-/

0 0
možnosti
IUPS

ičmeka už potřetí smazali

27. 5. 2011 10:15
Long Life oleje

hlavně proboha nevěřte inetrvalům výměny 30 tisíc.. po deseti tisících musí olej ven, ať je to long life nebo bůhvíco jinýho. :-/

0 0
možnosti
Z

zbiro

27. 5. 2011 11:49
Re: Long Life oleje

Můžu se zeptat jakou značku oleje vyrábíte, a kde testujete. Hádám že názor máte podložený zkušenostmi a vlastní renomovanou zkušebnou.  V opačném případě není váš příspěvěk nijak podložený, krom toho že jedna paní povídala. Liju do auta olej Selenia dle předpisu výrobce po 30 tis. a po 160 tis, s motorem žádný problém nemám.

0 0
možnosti
DD

ddo

26. 5. 2011 23:30
motor v Suzuki Alto

Dost vymakaný malý tříválec je i v Suzuki Alto, zvlášť za ty prachy, 996 ccm, DOHC 12V, dual VVT, 50 kW, 90 NM@3400, spotřeba 5.5/3.8/4.4

Na tom dvouválci od Fiatu někteří oceňují kromě spotřeby a výkonu i ten retro nekultivovaný chod a zvuk :-) ... mě by se to taky hodně líbilo, ale tolik peněz bych za takovou pidikáru dnes nedal .. snad jednou, až budu prachatější :-)

0 0
možnosti
LB

lada123

26. 5. 2011 23:38
Re: motor v Suzuki Alto

ddo, u tech motoru nehled na spotrebu dle vyrobce, ale spise na realitu, treba http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/420-Alto.html?power_s=50&power_e=50

Zvlaste u turba je vhodne se podivat, jak ktery vyrobce keca... U japonskych motoru s variabilnim casovanim je to vetsinou celkem prijemny pohled ;-)

0 0
možnosti
U

ujko.straka

26. 5. 2011 21:00
A trvanlivost?

Až některý z těch motorů najede čtvrt miliónu kilometrů v městském provozu bez jediné opravy pouze s běžnou údržbou a výměnou spotřebáku tak budiž, jinak nemají tyhle srovnání moc smysl. Maximálně si poklepou po ramenou jak jsou dobří ( v zákulisí se posmějou jak budou na servisu škubat zákoše) a to je asi tak vše.

0 0
možnosti
HP

Hroznej puberťák

26. 5. 2011 21:03
Re: A trvanlivost?

Tohle jsem kdysi říkal, když do Bravy začali dávat ten 1,2 16V. Kór s předchozími zkušenostmi s fiatími maloobjemy. Po 10 letech jsem musel uznat, že se jim povedl... Není to záležitost jen objemu, i ten maloobjemový motor lze nadimenzovat hodně dobře, a naopak velkoobjemový motor lze navrhnout i tak blbě, že je choulostivý a vydrží prd.

0 0
možnosti
Y

yndes

26. 5. 2011 20:34
V Citroenu C3

máme motor 1.1 (benzín, čtyřválec) a zcela upřímně říkám, že je skvělý. Živý, tichý, minimální spotřeba. Na městské a příměstské ježdění ideální, není ale problém jet s tím i kamkoliv dál. Takže malé motory rozhodně ano.

0 0
možnosti
IUPS

ičmeka už potřetí smazali

27. 5. 2011 10:12
Re: V Citroenu C3

minimální spotřeba? nevim, máti s tim jezdí za 8 litrů.. :-)

0 0
možnosti
Z

zbiro

26. 5. 2011 19:43
proč ne

Do města a na popojíždění do shoping parku někde ze satelitu si to umím představit. Na delší trasy a na dálnici, ale minimálně pětiválec. Ikdyž, chtěl bych vidět kolik ten dvouválec točí při 150 km/h ;-D

0 0
možnosti
MM

MirdaCB

26. 5. 2011 16:40
Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

o to víc nechá v servisu. Natankuje někde špatný benzín což v Česku není nic výjimečného a může začít spravovat. Nehledě na to že si u těch maloobjemových motorů jako je např 1.2TSI montovaný do Škodovek lidé stěžují na špatné topení v zimě.

0 0
možnosti
E

entony13

26. 5. 2011 17:27
Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě

Dobrý benzín je základ,bereme u Eurooilu optimal a jede to lépe, máme větší dojezd a můžeme jim problémy omlátit o hlavu, protože jinde netankujeme. Je problém, že všechny benzínky Eurooilu nemají stojan s optimalem. U nás se prodává surový benzín bez aditiv a za aditivovaný se musí připlatit, Shell, OMV a Eurooil. Kdo šetří, má hromadu šrotu :-), ještě nevěřit na Long Life (správně přeloženo, s ucpaným filtrem brzy končíme :-)) a jezdí se v pohodě

0 0
možnosti
JN

namestii

26. 5. 2011 15:55
Nesnáším šetřílky

Ať dělám co dělám, prostě se přes spotřebu 15 l nemůžu dostat :-)))

0 0
možnosti
IUPS

ičmeka už potřetí smazali

26. 5. 2011 16:05
Re: Nesnáším šetřílky

tak si kup silnější auto, pak se přes ní dostaneš ;-D

0 0
možnosti
JN

Agent-přisluhovač

26. 5. 2011 15:43
Nic se nemá přehánět

A nevíte, kdo vyhrál kategorii "životnost motoru"?

Taky ten TwinAir? ;-D

0 0
možnosti
IUPS

ičmeka už potřetí smazali

26. 5. 2011 16:05
Re: Nic se nemá přehánět

nene, Felicia 1.9D ;-D

0 0
možnosti
GMX

Glock Mark XV

26. 5. 2011 13:43
Nasadí Fiat tento motor do Formule 1 2012???

Určitě by s ním vyhráli mistrák! ;-D

0 0
možnosti

CZMiki

26. 5. 2011 14:57
Re: Nasadí Fiat tento motor do Formule 1 2012???

Co si nejdřív něco přečíst o pravidlech a specifikacích motorů F1?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...