Diskuze
Motorem roku 2011 se stal dvouválec od Fiatu
Děkujeme za pochopení.
Johnny006
motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...
Doufám že si stihnu ještě koupit někde auto s jednoduchým (a spolehlivým) atmosférickým 8v benzínem, než budou všechny automobilky nabízet jen ty své "nadupané" ale trapně poruchové turbohnusy .
Johnny006
Re: motory rok od roku horší asi kvůli ekologii...
Mám super zkušenost s 20 let starým motorem od OPELa, najeto minimálně 450 000km na LPG z ONO a podobných stanic + občas laciný olej z Autokelly, to nikdo to auto nešetřil a pořád jezdí. Nikdy jsem nechodil do autorizovaného servisu - jen směšné náklady na několik oprav, většinou "made in home".
Pokoukával jsem po novém autě. OPEL ale už také jede ve většině modelů složité a choulostivé turbomotory, kde je člověk odkázán na autorizák. Prodává vám ještě dneska vůbec někdo praktického rodinného kombíka s jednoduchým nejlépe 8v atmosférickým benziňákem Nějaká supermoderní TDička bohužel nechci.
ičmeka už potřetí smazali
Long Life oleje
hlavně proboha nevěřte inetrvalům výměny 30 tisíc.. po deseti tisících musí olej ven, ať je to long life nebo bůhvíco jinýho.
zbiro
Re: Long Life oleje
Můžu se zeptat jakou značku oleje vyrábíte, a kde testujete. Hádám že názor máte podložený zkušenostmi a vlastní renomovanou zkušebnou. V opačném případě není váš příspěvěk nijak podložený, krom toho že jedna paní povídala. Liju do auta olej Selenia dle předpisu výrobce po 30 tis. a po 160 tis, s motorem žádný problém nemám.
ddo
motor v Suzuki Alto
Dost vymakaný malý tříválec je i v Suzuki Alto, zvlášť za ty prachy, 996 ccm, DOHC 12V, dual VVT, 50 kW, 90 NM@3400, spotřeba 5.5/3.8/4.4
Na tom dvouválci od Fiatu někteří oceňují kromě spotřeby a výkonu i ten retro nekultivovaný chod a zvuk ... mě by se to taky hodně líbilo, ale tolik peněz bych za takovou pidikáru dnes nedal .. snad jednou, až budu prachatější
lada123
Re: motor v Suzuki Alto
ddo, u tech motoru nehled na spotrebu dle vyrobce, ale spise na realitu, treba http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/420-Alto.html?power_s=50&power_e=50
Zvlaste u turba je vhodne se podivat, jak ktery vyrobce keca... U japonskych motoru s variabilnim casovanim je to vetsinou celkem prijemny pohled
ujko.straka
A trvanlivost?
Až některý z těch motorů najede čtvrt miliónu kilometrů v městském provozu bez jediné opravy pouze s běžnou údržbou a výměnou spotřebáku tak budiž, jinak nemají tyhle srovnání moc smysl. Maximálně si poklepou po ramenou jak jsou dobří ( v zákulisí se posmějou jak budou na servisu škubat zákoše) a to je asi tak vše.
Hroznej puberťák
Re: A trvanlivost?
Tohle jsem kdysi říkal, když do Bravy začali dávat ten 1,2 16V. Kór s předchozími zkušenostmi s fiatími maloobjemy. Po 10 letech jsem musel uznat, že se jim povedl... Není to záležitost jen objemu, i ten maloobjemový motor lze nadimenzovat hodně dobře, a naopak velkoobjemový motor lze navrhnout i tak blbě, že je choulostivý a vydrží prd.
yndes
V Citroenu C3
máme motor 1.1 (benzín, čtyřválec) a zcela upřímně říkám, že je skvělý. Živý, tichý, minimální spotřeba. Na městské a příměstské ježdění ideální, není ale problém jet s tím i kamkoliv dál. Takže malé motory rozhodně ano.
ičmeka už potřetí smazali
Re: V Citroenu C3
minimální spotřeba? nevim, máti s tim jezdí za 8 litrů..
zbiro
proč ne
Do města a na popojíždění do shoping parku někde ze satelitu si to umím představit. Na delší trasy a na dálnici, ale minimálně pětiválec. Ikdyž, chtěl bych vidět kolik ten dvouválec točí při 150 km/h
MirdaCB
Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě
o to víc nechá v servisu. Natankuje někde špatný benzín což v Česku není nic výjimečného a může začít spravovat. Nehledě na to že si u těch maloobjemových motorů jako je např 1.2TSI montovaný do Škodovek lidé stěžují na špatné topení v zimě.
entony13
Re: Co motorista ušetří u těch moderních turbomotorů na spotřebě
Dobrý benzín je základ,bereme u Eurooilu optimal a jede to lépe, máme větší dojezd a můžeme jim problémy omlátit o hlavu, protože jinde netankujeme. Je problém, že všechny benzínky Eurooilu nemají stojan s optimalem. U nás se prodává surový benzín bez aditiv a za aditivovaný se musí připlatit, Shell, OMV a Eurooil. Kdo šetří, má hromadu šrotu :-), ještě nevěřit na Long Life (správně přeloženo, s ucpaným filtrem brzy končíme :-)) a jezdí se v pohodě
namestii
Nesnáším šetřílky
Ať dělám co dělám, prostě se přes spotřebu 15 l nemůžu dostat :-)))
ičmeka už potřetí smazali
Re: Nesnáším šetřílky
tak si kup silnější auto, pak se přes ní dostaneš
Agent-přisluhovač
Nic se nemá přehánět
A nevíte, kdo vyhrál kategorii "životnost motoru"?
Taky ten TwinAir?
ičmeka už potřetí smazali
Re: Nic se nemá přehánět
nene, Felicia 1.9D
Glock Mark XV
Nasadí Fiat tento motor do Formule 1 2012???
Určitě by s ním vyhráli mistrák!
CZMiki
Re: Nasadí Fiat tento motor do Formule 1 2012???
Co si nejdřív něco přečíst o pravidlech a specifikacích motorů F1?
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...