Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motoristické dilema: nové malé auto, nebo luxusnější ojetinu?

  12:39aktualizováno  12:39
- Za cenu průměrně vybaveného nového malého vozu, tedy za zhruba 330 tisíc korun, lze pořídit velmi pěkné dva, tři roky staré jeté auto třídy minimálně o stupeň vyšší. Shodují se na tom obchodníci s ojetinami i znalci cen.

"Tři sta třicet tisíc korun - to jsou peníze, které dnes přesahují rámec nákupu běžných ojetin," míní Tomáš Pánek, šéf nákupu jednoho z největších tuzemských autobazarů. "Jsou za ně k mání perfektní vozy střední i vyšší střední třídy s padesáti, šedesáti tisíci kilometry na kontě, což představuje pouhý zlomek jejich životnosti. Kdo se v autech orientuje a ví, jak minimalizovat nejzávažnější riziko koupě vozu z druhé ruky, tedy nebezpečí, že je kradený či opravený po těžké havárii, ten za zmíněnou částku dobře pořídí a ve srovnání s kupcem nového auta dost ušetří."
Tomáš Pánek připomíná, že v dané cenové relaci lze získat kupříkladu Volkswagen Golf III TDi loňského roku výroby či dokonce současný čtyři roky starý mercedes nebo BMW. Samozřejmostí v nabídce bazarů jsou rok, dva staré Opely Vectra či Astra.
"Ortodoxní šetřilové z ekonomicky středních vrstev a nezlomní příznivci ojetin tvrdí, že koupě nového auta je ekonomicky nevýhodná," říká Peter Kolník, ředitel pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech. "Statistiky jim dávají za pravdu: největší pokles v ceně zaznamenává osobní automobil v prvním roce svého života."
Zcela nová auta mají vyznavače především mezi lidmi, kteří chtějí mít s provozem a údržbou minimální starosti a u některých modelů přitom využívají až tříletou záruku. "Myslím, že člověk si radost v podobě nového vozu má v životě dopřát," prohlašuje Plzeňan Vladimír Petruš, který se motorismu a motoristickému sportu ativně věnuje déle než dvě desetiletí. Nový automobil kupoval dvakrát. "Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že pocity jsou ve srovnání s ojetinou zcela jiné - lepší, povznášející a snad i slavnostnější," dodává Vladimír Petruš.
"Při klesající poptávce po nových autech ve špatné hospodářské situaci sice roste obchod s ojetými vozidly, leč právě auta cenové kategorie mezi třemi sty a čtyřmi sty tisíci korunami nyní nepatří mezi dobře prodejné," upozorňuje Peter Kolník. Připomíná také, že v tuzemsku se momentálně nejlépe prodávají starší vozy v ceně do sta tisíc korun a pak luxusní od šesti set tisíc korun výš.

 

Výběr nejprodávanějších jetých osobních vozů v průměrné ceně do 330 000 korun - jaro 1999

Značka a typ

karoserie

rok výroby

Audi A4 1,6

sedan

1994

BMW 316i (E 36)

sedan

1995

Fiat Brava 1,6 SX

lim/5 dveří

1998

Ford Escort 1,8 TD

lim/5 dveří

1998

Ford Mondeo 2,0 GLX

lim/5 dveří

1996

Honda Accord 2,0i LS

sedan

1996

Hyundai Lantra 1,6 GLS

lim/4 dveře

1998

Mazda 323 1,5 GLX

lim/3 dveře

1998

Mazda 626 2,O GLX

lim/5 dveří

1996

Mercedes-Benz 190 D 2,5 Turbo

lim/4 dveře

1993

Mercedes-Benz C 180

lim/4 dveře

1993

Mitsubishi Carisma 1600 GLXi

lim/5 dveří

1997

Nissan Primera 1,6 SLX

lim/5 dveří

1998

Opel Vectra B 1,6 16V GL

lim/4 dveře

1997

Opel Astra 1,4 16 V CD

lim/5 dveří

1998

Peugeot 405 Break 1,9 GLD

kombi

1995

Renault Mégane Classic 1,4 e RN

lim/4 dveře

1998

Škoda Octavia 1,6 GLXi

lim/4 dveře

1998

VW Golf III 1,9 TDi

lim/5 dveří

1998

VW Passat III 1,9 TD CL

lim/4 dveře

1996

Pramen: MOBIL DATA - EUROTRAX
Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.