Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorka má spát čistá a ochráněná před zloději

  15:42aktualizováno  15:42
Základem posezonní péče o motocykl je jeho důkladná očista. A lhostejno, zda při ní motorkář vsadí na tlakovou vodu, či na obyčejnou hadici nebo na kbelík s vodou. "Rozhodující je, aby celý stroj byl opravdu čistý, neméně důležité pak je i jeho vysušení," radí dvacetinásobný účastník Šestidenní Bohumil Poslední z Němčic na Domažlicku.

"Nejlepší je projížďka s opakovaným brzděním, aby v brzdách nezůstala voda." Před uložením motorky k zimnímu spánku je nutné demontovat akumulátor a uložit ho ve sklepě či v místnosti, kde se teplota pohybuje kolem deseti stupňů Celsia. Během zimy je třeba akumulátor vždy zhruba po dvou měsících zcela vybít (třeba za pomoci připojené žárovky) a znovu dobít.

Ale zpět k posezonnímu ošetření motocyklu: po očistě má následovat konzervace - laku, gum, kovu, plastů, chromů... Prostředků je k výběru dost a dost. Péči pak zaslouží i jednotlivé části stroje, jak doporučuje schéma na fotografii. "Mimořádně důležité je také uložení stroje," připomíná pražský prodejce nových i starších motocyklů Martin Kříž, který za nejvhodnější považuje garáž nebo suchou místnost s teplotou bez větších výkyvů, nelépe nevytápěnou.

Motorka by měla být postavena ve stojanu či jiné konstrukci tak, aby měla odlehčená - bez kontaktu s podlahou - kola. Není dobré během zimy stroj zbytečně startovat. "A pozor: motorka má být pro zimu uložena tam, kde ji nemohou ohrozit zloději," zdůrazňuje Martin Kříž.

Obrázek ukazuje, jak pečovat o jednotlivé části motorky.

Autor:


Témata: Chrome


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.