Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jednostopý retro sen: motorka na páru

  11:00aktualizováno  11:00
V době moderních technologií a všudypřítomné elektroniky potěší nápad studenta designu Colbyho Higinse,, který navrhl studii parního motocyklu. Říká mu Train Wreck.

Parní motocykl Train Wreck | foto: Colby Higins

Jak sám návrhář říká, dnešní svět je plný motorek, které se snaží ukrýt maximum techniky pod aerodynamické kapotáže a jejich nejzajímavější "vychytávky" spočívají ve špičkové elektronice, která pomáhá jezdci zvládat jízdu. Rozhodl se tak navrhnout stroj, který dává všechnu svou techniku na odiv a namísto elektromotoru, nebo špičkového spalovacího motoru tu najdete parní stroj.

Fotogalerie

Ano, příprava na jízdu by asi nějakou tu hodinu zabrala a než byste vyjeli, museli byste nechat stroj opravdu poctivě zahřát, ale na druhou stranu dřevo už na benzínkách běžně koupíte a vodu natočíte na každém rohu.

Parní stroj je nosnou částí motorky, ojnice je připojena přímo na zadní kolo a jezdec se musí přizpůsobit. Jeho posed nevypadá moc pohodlně, řídítka jsou dost vepředu a stupačky pořádně "předkopnuté".  

Bylo by zajímavé tuto myšlenku realizovat na skutečném prototypu, ale zatím se musíme spokojit jen se studií z počítače. 

Parní motocykl Train Wreck
Autoři:


Témata: počítač, Retro


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.