Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorka nanečisto umí i nabourat

aktualizováno 
Řídit motorku je lehké a krásné – když už to umíte. Na druhou stranu není pochyb, že je to nebezpečné a frustrující, pokud to neumíte a teprve se to učíte.

Trenažér jízdy na motorce | foto: Honda

Jednu z možností, jak si nacvičit ošemetné a potenciálně rizikové situace, nyní nabízí Honda. Přesněji řečeno, trenažér RT II ED tohoto největšího světového výrobce motocyklů byl schválen tuzemským ministerstvem dopravy pro výuku v autoškolách.

Tento trenažér umožňuje budoucímu jezdci jednak osvojit si základní pohyby při ovládání motocyklu, které se, jak známo, jistým způsobem odlišuje od notoricky známého řízení automobilu – tedy řazení, pouštění spojky, brzdění...

Další věc, kterou trenažér umožňuje, je nacvičení si chování během eventuálních kritických situací nanečisto. Bez stresů, které pro úplného začátečníka představuje vržení do džungle běžného tuzemského silničního provozu.

Trenažér jízdy na motorce

Trenažér dokáže simulovat jízdu ve variabilních podmínkách: v městském provozu, mimo město, v mlze, v noci apod. Lze měnit i jízdní dynamiku volbou malého, středního nebo velkého motocyklu. Pokud jde o maximální rychlost, je schopný dosáhnout takové, jaká je dovolena v českém silničním provozu (pro informaci je to 130 km/h). No a v případě, že se vám něco nepovede, vám trenažér nasimuluje i bouračku...

Virtuální nebezpečné situace je možné prohlížet si krokově a z různých úhlů, aby si začínající jezdec uvědomil a vstřebal správné reflexy a dokázal včas vyhodnotit hrozící střet.

Možná si jako zkušený jezdec říkáte, že naučit se takové triviální věci je snadné, ale většina lidí se nenarodila jako motocyklový génius. Mají-li možnost zkusit si to bez rizika škod na zdraví a majetku, je to jedině dobře pro ně i všechny kolem.

Trenažér je používán také v některých dalších evropských zemích a je dostupný v různých jazykových mutacích. Možná, že si ho někteří návštěvníci pamatují ze stánku Hondy na letošní výstavě Motocykl.

Někdo možná vzpomene i na sofistikovanější předchozí verzi, která umožňovala díky možnosti náklonu sedla zažít ještě autentičtější vjem jízdy na skutečném motocyklu. Ukázalo se však, že je příliš nákladná, což bylo překážkou většího rozšíření. Cena této zjednodušené druhé verze je pro zajímavost 35 000 Kč.

To z ní dělá zajímavou alternativu pro autoškoly. A jak potvrdil pan Kříž z pražské Autoškoly Kříž, trenažér nemusí usnadnit proces učení jen adeptům, ale také řadě provozovatelů. V současné době se totiž řada z nich potýká s nedostatkem učitelů jízdy na motocyklu, a tak jim využití této homologované novinky může ušetřit jejich čas a energii zvláště při nejobtížnější počáteční fázi výuky.

Trenažér jízdy na motorce

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.