Motorkáři bez kol si můžou půjčit bzučivou Vespu i Tlustou Bertu

aktualizováno 
Motorka je z hlediska pořizovací ceny, provozních nákladů i nároků na údržbu dost náročná záležitost. Její cena navíc po nákupu rychle klesá. Když nemáte na ježdění tolik času, abyste motorku ujezdili, je výhodnější si ji párkrát do roka půjčit bez starostí o technický stav, pojištění a servis.

Triumph Rocket III Touring | foto: Motodenik.cz

Půjčení motorky má samozřejmě své klady i zápory. Největším záporem asi je, že motorku nemůžete vytáhnout z garáže, kdy se vám zachce. Pak už ale převažují samá pozitiva. Nestaráte se o pneumatiky, řetěz ani další servis stroje. Motorka je pojištěná proti odcizení a nehodě, což jsou také nezanedbatelné výdaje. Tím, že motorka není vaše, netýká se vás její klesající hodnota.

Kromě sepsání smlouvy a kontroly dokladů vyžadují půjčovny také složení zálohy

Kromě sepsání smlouvy a kontroly dokladů vyžadují půjčovny také složení zálohy na případné opravy.

Není tedy od věci sednout si ke stolu a dát si dohromady, jak často na motorce jezdíte nebo chcete jezdit, kolik stojí váš stroj a zda se vám opravdu vyplatí motorku vlastnit. V půjčovně navíc většinou neplatí omezení ujetých kilometrů, takže pokud třeba chcete vyrazit na víkend někam dál, nic vám v tom nebrání.

Půjčovny počítají celovíkendovou taxu od pátku a motorku vracíte až v pondělí, takže není problém zajet si třeba na otočku vykoupat se k moři.

Do půjčovny stačí přinést plnou peněženku. Rukavice, helmu i speciální bundu

Do půjčovny stačí přinést plnou peněženku. Rukavice, helmu i speciální bundu dostanete v půjčovně za poplatek k motorce.

V Praze na Vyšehradě si za pětistovku můžete na den půjčit legendární italský skútr Vespa (měsíční pronájem je za šest tisíc). Půjčení krosové motorky Suzuki RM-Z 450 stojí v pražském Harnessbiku tři tisíce. Chopper Honda VT 600 Shadow půjčí Moto půjčovna Brno na 24 hodin za 2 100 korun.

V Půjčovně motorek Praha vám za necelých 34 tisíc půjčí na týden chrám na dvou kolech, Hondu GL 1800 Gold Wing.

V pražské půjčovně Enjoyride můžete mít za 5 400 korun na den (12 tisíc na víkend) největší sériově vyráběnou motorku na trhu: Triumph Rocket III Touring s řadovým tříválcem o objemu 2,3 litru. Rozměry i hmotnost téhle "Tlusté Berty" jsou opravdu impozantní a pozornost budí všude.

Na vlastní zadek

Na základě předběžné objednávky nás půjčovna kontaktovala, potvrdila objednávku a informovala o podmínkách. Motorku chceme na půl dne, to znamená od osmi hodin ráno do šesti večer, což vyjde na 3 400 korun.

V půjčovně stojí celá řada strojů od supersportovní Hondy CBR přes cestovní kawasaki až po tříkolku Spyder. My jsme si po prohlídce vzali předem dojednaného triumpha, nejdřív je ale třeba vyřešit další formality. K zapůjčení stroje potřebujete samozřejmě řidičský průkaz pro danou skupinu, dále musíte podepsat smlouvu a složit kauci, v případě tříválcového monstra od legendárního britského výrobce je to 40 tisíc.

Triumph Rocket III Touring

Triumph Rocket III Touring

Všechny stroje jsou havarijně pojištěné, takže vás čeká v nejhorším případě relativně únosná spoluúčast na pojistném plnění. Můžete tedy vyrazit bez větších obav, pokud motorku vrátíte v pořádku, kauce se samozřejmě vrací.

Předtím, než vyrazím na svou jízdu, zkouším si vhodnou přilbu a bundu. Obojí je možné si zapůjčit, stačí tedy přijít opravdu jen s doklady a penězi, možná ještě zvolit nějaké pevnější boty a kalhoty. Moto půjčovna Brno účtuje za přilbu stovku, za rukavice další, dvě stovky stojí půjčení motorkářské bundy, stejné ceny má třeba Půjčovna motorek Praha.

Na hlídaném dvoře půjčovny Enjoyride nechávám zaparkované auto, po návratu z jízdy potěší možnost se vysprchovat, dát si kafe a v klidu vstřebat dojmy z projížďky.

V půjčovně si můžete vybrat z různých typů motorek. Těm, kdo nákup motorky

V půjčovně si můžete vybrat z různých typů motorek. Těm, kdo nákup motorky teprve plánují, to může pomoci s výběrem.

Půjčení může být také cestou k vyzkoušení, jaký stroj vám vlastně bude vyhovovat. Pokud nemáte úplně jasno, zda chcete spíše sportovní mašinu, nebo raději cestovní enduro, případně nablýskaného choppera, můžete si to právě tady perfektně ujasnit a při koupi už jít najisto.

Autoři: ,

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Na Šestidenní sbírali Češi tituly s jawami, dnes mají zahraniční stroje

Byla ro nejnáročnější Šestidenní, kterou jsem jel, řekl v cíli Jaromír Romančík

Od roku 1913, do dnešních dnů se technika na Motocyklové šestidenní proměnila stejně výrazně, jak šel během posledního...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

VIDEO: Sedmdesát let stará čezeta šlape jako hodinky

ČZ 125 A

Svezení na sedmdesátileté motorce vyžaduje fištrón a úctu: žádný kvalt, hezky s rozvahou. Kochací jízda zapomenutými...

Najdete na iDNES.cz