Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorkáři bez kol si můžou půjčit bzučivou Vespu i Tlustou Bertu

aktualizováno 
Motorka je z hlediska pořizovací ceny, provozních nákladů i nároků na údržbu dost náročná záležitost. Její cena navíc po nákupu rychle klesá. Když nemáte na ježdění tolik času, abyste motorku ujezdili, je výhodnější si ji párkrát do roka půjčit bez starostí o technický stav, pojištění a servis.

Triumph Rocket III Touring | foto: Motodenik.cz

Půjčení motorky má samozřejmě své klady i zápory. Největším záporem asi je, že motorku nemůžete vytáhnout z garáže, kdy se vám zachce. Pak už ale převažují samá pozitiva. Nestaráte se o pneumatiky, řetěz ani další servis stroje. Motorka je pojištěná proti odcizení a nehodě, což jsou také nezanedbatelné výdaje. Tím, že motorka není vaše, netýká se vás její klesající hodnota.

Kromě sepsání smlouvy a kontroly dokladů vyžadují půjčovny také složení zálohy

Kromě sepsání smlouvy a kontroly dokladů vyžadují půjčovny také složení zálohy na případné opravy.

Není tedy od věci sednout si ke stolu a dát si dohromady, jak často na motorce jezdíte nebo chcete jezdit, kolik stojí váš stroj a zda se vám opravdu vyplatí motorku vlastnit. V půjčovně navíc většinou neplatí omezení ujetých kilometrů, takže pokud třeba chcete vyrazit na víkend někam dál, nic vám v tom nebrání.

Půjčovny počítají celovíkendovou taxu od pátku a motorku vracíte až v pondělí, takže není problém zajet si třeba na otočku vykoupat se k moři.

Do půjčovny stačí přinést plnou peněženku. Rukavice, helmu i speciální bundu

Do půjčovny stačí přinést plnou peněženku. Rukavice, helmu i speciální bundu dostanete v půjčovně za poplatek k motorce.

V Praze na Vyšehradě si za pětistovku můžete na den půjčit legendární italský skútr Vespa (měsíční pronájem je za šest tisíc). Půjčení krosové motorky Suzuki RM-Z 450 stojí v pražském Harnessbiku tři tisíce. Chopper Honda VT 600 Shadow půjčí Moto půjčovna Brno na 24 hodin za 2 100 korun.

V Půjčovně motorek Praha vám za necelých 34 tisíc půjčí na týden chrám na dvou kolech, Hondu GL 1800 Gold Wing.

V pražské půjčovně Enjoyride můžete mít za 5 400 korun na den (12 tisíc na víkend) největší sériově vyráběnou motorku na trhu: Triumph Rocket III Touring s řadovým tříválcem o objemu 2,3 litru. Rozměry i hmotnost téhle "Tlusté Berty" jsou opravdu impozantní a pozornost budí všude.

Na vlastní zadek

Na základě předběžné objednávky nás půjčovna kontaktovala, potvrdila objednávku a informovala o podmínkách. Motorku chceme na půl dne, to znamená od osmi hodin ráno do šesti večer, což vyjde na 3 400 korun.

V půjčovně stojí celá řada strojů od supersportovní Hondy CBR přes cestovní kawasaki až po tříkolku Spyder. My jsme si po prohlídce vzali předem dojednaného triumpha, nejdřív je ale třeba vyřešit další formality. K zapůjčení stroje potřebujete samozřejmě řidičský průkaz pro danou skupinu, dále musíte podepsat smlouvu a složit kauci, v případě tříválcového monstra od legendárního britského výrobce je to 40 tisíc.

Triumph Rocket III Touring

Triumph Rocket III Touring

Všechny stroje jsou havarijně pojištěné, takže vás čeká v nejhorším případě relativně únosná spoluúčast na pojistném plnění. Můžete tedy vyrazit bez větších obav, pokud motorku vrátíte v pořádku, kauce se samozřejmě vrací.

Předtím, než vyrazím na svou jízdu, zkouším si vhodnou přilbu a bundu. Obojí je možné si zapůjčit, stačí tedy přijít opravdu jen s doklady a penězi, možná ještě zvolit nějaké pevnější boty a kalhoty. Moto půjčovna Brno účtuje za přilbu stovku, za rukavice další, dvě stovky stojí půjčení motorkářské bundy, stejné ceny má třeba Půjčovna motorek Praha.

Na hlídaném dvoře půjčovny Enjoyride nechávám zaparkované auto, po návratu z jízdy potěší možnost se vysprchovat, dát si kafe a v klidu vstřebat dojmy z projížďky.

V půjčovně si můžete vybrat z různých typů motorek. Těm, kdo nákup motorky

V půjčovně si můžete vybrat z různých typů motorek. Těm, kdo nákup motorky teprve plánují, to může pomoci s výběrem.

Půjčení může být také cestou k vyzkoušení, jaký stroj vám vlastně bude vyhovovat. Pokud nemáte úplně jasno, zda chcete spíše sportovní mašinu, nebo raději cestovní enduro, případně nablýskaného choppera, můžete si to právě tady perfektně ujasnit a při koupi už jít najisto.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.