Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorku sedlám kvůli adrenalinu, říká dívka

aktualizováno 
Dálnicí se žene silné světlo.
Dálnicí se žene silné světlo. Jezdec na červenobílé kapotované šestistovce je ke stroji přilepený co nejtěsněji. Motor ječí ve vysokých otáčkách, auta rozhání jako vrány. Při pohledu na ten obraz určitě dopravní policista zpozorní a jedná. Ale i ten nejzásadovější strážce pořádku roztaje, když si právě stopnutý silniční pirát sundá přilbu a usměje se na něj hezká dívka. Michaela Stejskalová z Prahy.

Emoce v zrcátku

Sama připouští, že motocykl sedlá především kvůli adrenalinu - pro vzrušení z jízdy. Ví dobře, že hodně řidičů, které předjela s notným rychlostním rozdílem, za ní od volantu posílá nadávky. "Někdy to postřehnu v zrcátku," přiznává. Ne že by ji právě tohle nějak zvlášť naplňovalo uspokojením, ale výčitky necítí. Je ostatně – když sedí v autě – stejná: "Tuhle večer jsem jela z posilovny. Kvůli dešti jsem si vzala auto. A švihnul to kolem mě kluk na dvanáctistovce. Taky jsem nadávala, ale zároveň jsem cítila ohromnou chuť si to s ním vyměnit." Červenomodrobílá Honda 600 CBR bude letos nosit svou jezdkyni už třetí sezonu. Michaela Stejskalová jí říká Heduška. Je to její druhý vlastní stroj.

První byl pionýr

"Ani nevím, kolik mi bylo let, když si mě táta posadil na nádrž a svezl mě sotva pár metrů. A já jsem najednou věděla, že bez motorky se v životě už neobejdu," vzpomíná zasněně Michaela Stejskalová. Strašně dlouhá jí připadala doba, než doroste, aby sama dosáhla nohama na stupačky, brzdu a řadicí páku. Pak jí otec padesátikubíkového pionýra půjčoval na louce za domem. "A když jsem odrostla ještě víc, půjčili mi kluci na chalupě Jawu 250."

Suzuki Zuzanka

Jezdit načerno na lukách a na vypůjčených mašinách - to Michaelu Stejskalovou dlouho nebavilo. Chtěla vlastní motorku. A pořádnou. "Neměla jsem peníze, a tak jsem odjela do Holandska dělat au-pair," uvádí. Za půl roku se vrátila a za 75 tisíc koupila svou první: Suzuki čtyřstovku. Pojmenovala ji Zuzanka a pod dohledem známého – zkušeného motorkáře - se ve svých jedenadvaceti letech učila řídit silný bike. Maminka si to hodně nepřála a dodnes se bojí. Michaelu Stejskalovou to dost mrzí: "Už jsem jí vysvětlila, že já neriskuji. To třeba kluci na uzavřeném letišti v Panenském Týnci doopravdy blázní. Já ale ne. Já se třeba za jízdy posadím na řídítka nebo se postavím na sedačce, ale nic víc. Fakt! Nejsem přece žádný adept na rakev."

Jen tak se projet

I svého přítele poznala Michaela Stejskalová na srazu motorkářů. Parta lidí na silných strojích považuje za normální relaxaci po práci se jen tak projet. Jak dívka říká s mávnutím ruky: "Jen tak na půl hodiny, padesát šedesát kilometrů." Dálnice ji příliš nebaví, raději má technické ježdění v zatáčkách. "Třeba Štěchovický kopec, ten si dám třeba šestkrát za sebou," směje se. Stejně jí asi pohled září radostí a vzrušením, když některého kamaráda předjede a vidí na něm, jak moc ho štve, že ho dostala ženská. "To se potom může každý chlap na mašině přetrhnout, jen aby zase byl vpředu," dodává.

Až přijdou děti

Dnes má Michaela Stejskalová svůj vlastní kadeřnický salon a nechává se najímat jako modelka. Jen díky tomu dokázala vydělat dost peněz na to, aby vyměnila Zuzanku, která už byla přes veškerou péči přece jenom v letech, za Hedušku - mladší, ale také podstatně dražší japonský stroj. Budoucnost vidí jasně: nejméně jedna motorka v garáži bude vždycky. A až přijdou děti? "Budou to motorkáři," říká.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.