Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volání v nouzi i pro motorkáře. Dvoukolová BMW si zavolají pro pomoc

aktualizováno 
Inteligentní systém automatického záchranného volání se už osvědčil v osobních vozech, u kterých podle výzkumů dokáže při závažných nehodách zkrátit dojezdový čas první pomoci až o polovinu. Tato technologie může na celém světě podle odhadů ročně zachránit až 2 500 životů, nyní se tato výbava poprvé objevuje i u motocyklů.

Systém automatického záchranného volání dokáže až o polovinu zkrátit čas dojezdu záchranných jednotek. | foto: BMW Motorrad

Motocyklová divize BMW vyvinula ekvivalent systému eCall, který bude povinný u osobních aut od roku 2018. Nový systém lze aktivovat i ručně pomocí zakrytého tlačítka na řídítkách, ale důležitější je automatická aktivace v případě nehody.

Fotogalerie

K vyhodnocení rizikové situace slouží snímače náklonu i zrychlení, které spolehlivě rozpoznají nehodu a nebudou systém aktivovat například při pouhém pádu motocyklu ze stojánku.

Při detekci pádu systém pomocí vestavěného telefonního modulu okamžitě vyšle na centrálu přesné souřadnice motocyklu a dokonce i směr, kterým motocykl před kolizí jel.

BMW Call Center následně vyhodnotí závažnost a může odpovídajícím způsobem reagovat a uvědomit záchranné složky.

V případě silného nárazu systém vydá zvukovou výstrahu a okamžitě umožní jezdci komunikaci s centrálou v jeho rodném jazyce. Při menší kolizi, například položení motocyklu v malé rychlosti, má systém 25 sekund prodlevu a jezdec má možnost kontakt zrušit.

Třetí možností je již zmíněná aktivace systému pomocí tlačítko SOS. Systém BMW eCall bude zatím k dispozici pouze v Německu a postupně se bude pokrytí rozšiřovat. Už teď by měl být systém pokrytý všemi hlavní jazyky, čeština k nim přibude během letošního roku.

Autoři:


Témata: Německo, SOS, technologie, BMW


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.