V Dolomitech táhnou proti motorkářům, nový limit je 60 km/h

Zvýšit bezpečnost provozu a snížit nehodovost, především s ohledem na motocyklisty, cyklisty a chodce, to jsou důvody, kterými vedení Trentina opatření obhajuje. Na horských silnicích, především těch frekventovaných v turistické sezoně, snížili rychlostní limit na šedesátku. Někde jen pro motocykly.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Jan Altner

Na některých úsecích se omezení na 60 km/h vztahuje na všechna vozidla, ovšem někde je vysloveně určeno jen pro motocyklisty. V obcích samozřejmě i nadále platí padesátka, případně další limity určené aktuálním dopravním značením. Limit platí v obou směrech.

Italské zpravodajské weby připomínají, že to není nové opatření, podobná omezení vyhlašovala samospráva už v uplynulých letech na některých úsecích hlavních pasů v Dolomitech. Omezení letos platí od 25. července a trvá do odvolaní. Italské weby, které o něm informují, zaznamenaly velké množství čtenářů z Rakouska a Německa, zprávu tedy narychlo vydávaly i v němčině.

Maurizio Fugatti z vedení provincie Trentino odůvodňuje tento krok vysokým počtem nehod, které v letních měsících registrují. V loňském roce takto vzrostl počet mrtvých mezi dubnem a červnem

„Kromě posílení kontrol na silnicích jsme kontaktovali starosty, aby vyjmenovali silnice, které jsou nejfrekventovanější a nejnebezpečnější. Následně nás kontaktovali další starostové a žádali o rozšíření nových limitů i na další cesty,“ dodal.

Opatření se nelíbí dlouholetému prezidentovi motorkářské asociace Moto Club Trento Brunovi Garzettimu: „Je to nebezpečné a vytváří to chaos. Je třeba více kontrol a údržby silnic, aby byly bezpečnější.“ Nebezpečné situace budou podle něj vznikat hlavně v místech, kde budou auta, která mohou jet rychleji, motocyklisty předjíždět.

Garzetti hlavně apeluje na lepší údržbu silnic: „Jsou třeba svodidla typu New Jersey (betonové zátarasy – pozn. red.) a především je třeba vyčistit krajnice od zeminy a písku.“ Nebezpečnost svodidel pro motorkáře je v Itálii tradiční dlouholeté téma.

A připomíná, že na motorkách do oblasti míří stále více turistů, toto opatření by je ovšem mohlo od návštěvy odradit.

„Celé to působí dojmem, že úřady chtějí motorkářům jízdu prostě jen znepříjemnit a dosáhnout toho, že nebudou po těchto silnicích vůbec jezdit. Na rovnějších úsecích rozhodně nebyla povolená devadesátka nebezpečná, naopak v zatáčkách je i ta šedesátka na hraně. Kdo jezdí riskantně, může jet riskantně dál bez ohledu na nějaké značky. Reálný dopad na zvýšení bezpečnosti to mít nebude,“ míní Miloš Sochor, instruktor bezpečné jízdy z agentury Okruháři.cz, který má Alpy na motorce projeté.

Podobné značky zavádějí i Rakušané, snížená rychlost pouze pro motorkáře platí třeba na prvních 15 kilometrech silnice 119 z Greinu. Silnice stoupající v serpentinách z břehu Dunaje je oblíbená i mezi českými motorkáři, z české hranice u Gmündu je to na ni jen asi 60 kilometrů. Zatímco do standardního rakouského stokilometrového limitu se motorkáři i při svižné jízdě pohodlně vlezli, nyní je pro ně rychlost v celém úseku snížena na 70 kilometrů v hodině. Na auta se omezení nevztahuje, pro ně dál platí stovka.

Šedesátkou po Dolomitech

  • S.P.85 od Monte Bondone: od křížení se S.S. 45 Gardesana Occidentale přes obce Sardagna, Candriai, Vaneze, Norge, Vason, Viote, Lagolo, až po kruhový objezd se S.P.84 na Cavedine a S.P.251 na Ponte Oliveti, v okresech Trento a Madruzzo.
  • S.P.25 Garniga: od konce obydlené oblasti Garniga Terme, přes Garniga Vecchia, až po křižovatku v oblasti Viote s S.P.85 směr Monte Bondone, v okresech Garniga Terme a Trento.
  • S.P. 3 v Monte Baldo: kousek za centrem Brentonica, přes obce San Giacomo, San Valentino, Rifugio Graziani, Bocca di Navene, Dossioli, až po hranice provincie Verona, v okresech Brentonico e Avio.
  • S.S. 240 v oblastech Loppio a Val di Ledro, v úseku od Val D’Ampola až po centrum obce Storo, v okresech Ledro a Storo.

Jen pro motocykly platí šedesátikilometrový limit na dvou komunikacích:

  • S.S.42 v Tonale a Mendole: od Passo del Tonale, přes Vermiglio až po Fucine.
  • S.P.31 v Passo Manghen: od křižovatky s S.P.65 Panoramica della Valsugana, přes obce Calamento, Passo Manghen, Ponte Stue, Canton, až po křižovatku s komunikací S.P.232 ve Fiemme směr Molina, v okresech Telve a Castello-Molina di Fiemme.

Orientační mapky zde.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...