Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motory fabie a Škody 1000 MB se podobají

aktualizováno 
Podobně jako u prvních vozů Škoda Fabia 1.4 s padesátikilowattovým motorem našel místo pod kapotou stejně výkonné Fabie sedan agregát připomínající motor z modelu Škoda 1000 MB z počátku šedesátých let minulého století.
Podobně jako u prvních vozů Škoda Fabia 1.4 s padesátikilowattovým motorem našel místo pod kapotou stejně výkonné Fabie sedan agregát připomínající motor z modelu Škoda 1000 MB z počátku šedesátých let minulého století. Ovšem podoba to je jen částečná. Odborníci totiž jednoznačně potvrzují - ne, motor pro fabii má jen stejnou koncepci, jinak je zcela jiný. Motor sice má stále ventilový rozvod OHV a klikový hřídel je uložený ve třech ložiskách, ale ! řada rozhodujících konstrukčních prvků prošla zásadní modernizací. Ta se týká především bloku motoru a klikového hřídele. Osmikanálová hliníková hlava motoru a vstřikování paliva si našly místo už v agregátech favoritů či felicií. "Motor fabie se liší oproti tisícovce prakticky ve všem, ale především je to v hlavních rozměrech, tedy ve vrtání a zdvihu. Majitel staré tisícovky si proto musí nechat zajít chuť na případné využití dílů z nového agregátu do svého, stařičkého," říká Josef Paseka, který se v Mariánských Lázních zabývá servisem škodovek téměř čtyři- Motor pro padesátikilowattové Škody Fabia 1.4 například má klikový hřídel s osmi protizávažími. Hřídel má navíc axiální vymezení u prostředního ložiska a ne u předního, jako předchozí škodovácká pohonná jednotka. Blok motoru dostal do spodní části speciální výztuhu, na které jsou umístěné spodní části hlavních ložisek. Změny se nevyhnuly ani ventilovému rozvodu. Ten má hydraulické vymezování vůle ventilů. K tomu pak náleží výkonnější olejové čerpadlo a jiný rozvod oleje v upraveném bloku. Nově konstruované jsou také další součástky. "Konstruktéři směřovali vše k tomu, aby měl motor klidnější chod, vyšší životnost a lepší složení výfukových plynů," doplňuje Josef Paseka. "Navíc se pří servisních kontrolách neseřizují ventilové vůle. Ty mechanici jen zkontrolují. Některé konstrukční prvky z motorů určených pro fabie jsme ještě před zahájením sériové výroby vyzkoušeli v závodních vozech a rozhodně nezklamaly. Motor OHV má ještě jednu výhodu: stlačuje cenu vozu dolů, neboť je českého původu."

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.