Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motory pro nové auto z Kolína dodají Poláci

  13:37aktualizováno  13:37
Převodovky a motory se do plánovaného kolínského závodu budou vozit z polského Walbrzychu. V pondělí zástupci Toyoty oznámili, že počítají s modernizací a rozšířením své polské továrny koncem roku 2004. Tedy přesně v době, kdy v Kolíně budou vrcholit přípravy na rozjezd nového automobilu, jenž nahradí Toyotu Yaris, Peugeot 106 a Citroen Saxo.

Investice ve výši 300 miliónů euro by měla do konce roku 2004 zabezpečit kromě převodovek i produkci nového malolitrážního motoru, jenž bude kolínský vůz pohánět. Japonci prozradili, že nová motorárna by měla být schopna expedovat okolo 250 tisíc agregátů ročně.

Investice ze Země vycházejícího slunce je v Polsku nesmírně vítána, neboť poskytne zaměstnání více než sedmi stům lidí, což je v kraji zmítaném vysokou nezaměstnaností velice vítáno. Pro varšavskou vládu je tedy poslední zpráva alespoň malou náplastí na neúspěch v boji o samotný výrobní závod.

V současnosti Toyota u našich severních sousedů vlastní závod na výrobu převodovek, kde zaměstnává na 300 lidí. V dubnu by měla otevřít novou výrobnu, která rozšíří současnou produkci o dalších 250 tisíc manuálních převodovek. Ty se budou montovat do modelů Corolla, Avensis a Yaris v evropských závodech japonského gigantu. Dosud Japonci ve Walbrzychu proinvestovali okolo 100 miliónů euro.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.