Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Motory pro Škodu Octavii

  12:08
-

1,6 (55 kW)
Nejslabší motor v nabídce, pro Škodu Octavii skoro nevyhovující. Výkon pětapadesát kilowattů nedává dvanáct set kilogramů těžkému vozu dostatečnou dynamiku, slabý výkon se naplno projevuje zejména při plném obsazení vozu. Motor je konstrukčně zastaralý, jedná se o výběhový typ a v ostatních vozech koncernu Volkswagen se objevuje jen zřídka, u nových vozů v nabídce úplně chybí. Nelze se proto divit, že ani spotřeba není nejnižší, jediným plusem zústává nízká pořizovací cena.

1,6 (74 kW)
Pro klidné řidiče vyznávající benzínové motory ideální volba. Ve městě mu nechybí dynamika, při cestách po dálnici není problém jet neustále na hranici maximální povolené rychlosti se zařazeným pátým rychlostním stupněm. Spotřeba je vzhledem k objemu a výkonové charakteristice slušná, nijak závratně nestoupá ani při plném zatížení vozu. Dalším kladem je dobrý tah motoru od spodních otáček. Tento motor se objevuje i pod kapotou modelů Combi, je montován i do ostatních koncernových automobilů.

1,8 20V
Nejžíznivější motor v nabídce, jeho průměrná spotřeba se při dlouhodobém testu MF DNES pohybovala lehce nad devíti litry benzínu na každých sto kilometrů. Jen trochu svižnější jízda žádá neustálé vytáčení motoru nad čtyři tisíce obrátek a spotřeba pak rychle stoupá. V porovnání se silnější šestnáctistovkou je tento motor při sprintu z 0 na 100 km/h jen o sekundu rychlejší, kvalit stejné pohoné jednotky přeplňované turbodmychadlem však zdaleka nedosahuje. Na postu nejsilnějšího motoru v nabídce ho nahradila verze s turbem o výkonu 150 koní.

1,8 20V turbo
Nejsilnější motor montovaný pod kapotu Octavií se poprvé objevil v provedení Combi. Jde o druhou nejražší pohonnou jednotku, jeho cena je však vyvážena kvalitou. Sto padesát koní v kombinaci s dobrým podvozkem Octavie umožňuje i razantní jízdu, při běžné jízdě má řidič v záloze dostatečný výkon k rychlému předjetí nebo zvládnutí kritické situace. Žádá si opatrnou manipulaci s plynovým pedálem, velký nárust točivého momentu se projevuje již od tisíce otáček. Spotřeba není nijak závratná, při dlouhodobém testu se ustálila na hranici osmi litrů.

1,9 TDi (66 kW)
Vznětový přeplňovaný motor určený klidnějším řidičům. Relativně nízká pořizovací cena v kombinaci se spotřebou lehce nad pět litrů činí Octavii s tímto motorem finančně velmi zajímavou. Motor o výkonu šestašedesát kilowattů má stejný točivý moment jako 1,8 20V Turbo. Při rozjezdu dává vozu dostatečnou dynamiku, kvality nijak netrpí ani při jízdě s plně zatíženým automobilem. Na dálnici lze jet neustále na pátý rychlostní stupeň, časté řazení nežádá ani městský provoz.

1,9 TDi (81 kW)
Nejlepší, ale taky nejdražší motor v nabídce. Pohonná jednotka s vysokým výkonem i točivým momentem je nejspořivější, spotřeba se dá snadno stlačit i hodně pod pět litrů nafty. Při jízdě stabilní stoosmdesátkou po německé dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu 7,1 litru, průměrná spotřeba v testu byla několik desetinek nad pěti litrovou hranicí. Dynamika vozu je vzhledem k hmotnosti víc než dostatečná, problémem není ani razantní jízda. Při rozjezdu a řazení z prvního na druhý rychlostní stupeň se přední poháněná kola občas protočí.

Označení

1,6 1,6 1,8 20V 1,8 20V Turbo 1,9 TDi 1,9 TDi

Výkon (kW/k)

55/75 74/101 92/125 110/150 66/90 81/110

Točivý moment (Nm)

135 145 170 210 210 235

Spotřeba l/100 km*

10,8/5,8/7,6 10,6/6,0/7,7 11,8/6,4/8,4 10,9/6,2/7,9 6,7/4,2/5,1 6,6/4,1/5,0

Zrychlení 0-100 km/h (s)

14,4 11,7 10,6 8,9 13,7 11,5

Max. rychlost (km/h)

170 187 201 217 178 191

Nejnižší pořizovací cena (Kč)**

349 900 405 900 499 900 539 900 437 900 551 900

Poznámka: * město/mimo město/kombinace; ** verze Combi je dražší o padesát až šedesát tisíc korun

Nejtemperamentnější motor, sto padesát koní, měla pod kapotou Octavia Combi v dlouhodobém testu MF DNES.

Slabší turbodiesel je dobrým kompromisem mezi pořizovací cenou a spotřebou paliva.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...