Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motory pro Škodu Octavii

  12:08aktualizováno  12:08
-

1,6 (55 kW)
Nejslabší motor v nabídce, pro Škodu Octavii skoro nevyhovující. Výkon pětapadesát kilowattů nedává dvanáct set kilogramů těžkému vozu dostatečnou dynamiku, slabý výkon se naplno projevuje zejména při plném obsazení vozu. Motor je konstrukčně zastaralý, jedná se o výběhový typ a v ostatních vozech koncernu Volkswagen se objevuje jen zřídka, u nových vozů v nabídce úplně chybí. Nelze se proto divit, že ani spotřeba není nejnižší, jediným plusem zústává nízká pořizovací cena.

1,6 (74 kW)
Pro klidné řidiče vyznávající benzínové motory ideální volba. Ve městě mu nechybí dynamika, při cestách po dálnici není problém jet neustále na hranici maximální povolené rychlosti se zařazeným pátým rychlostním stupněm. Spotřeba je vzhledem k objemu a výkonové charakteristice slušná, nijak závratně nestoupá ani při plném zatížení vozu. Dalším kladem je dobrý tah motoru od spodních otáček. Tento motor se objevuje i pod kapotou modelů Combi, je montován i do ostatních koncernových automobilů.

1,8 20V
Nejžíznivější motor v nabídce, jeho průměrná spotřeba se při dlouhodobém testu MF DNES pohybovala lehce nad devíti litry benzínu na každých sto kilometrů. Jen trochu svižnější jízda žádá neustálé vytáčení motoru nad čtyři tisíce obrátek a spotřeba pak rychle stoupá. V porovnání se silnější šestnáctistovkou je tento motor při sprintu z 0 na 100 km/h jen o sekundu rychlejší, kvalit stejné pohoné jednotky přeplňované turbodmychadlem však zdaleka nedosahuje. Na postu nejsilnějšího motoru v nabídce ho nahradila verze s turbem o výkonu 150 koní.

1,8 20V turbo
Nejsilnější motor montovaný pod kapotu Octavií se poprvé objevil v provedení Combi. Jde o druhou nejražší pohonnou jednotku, jeho cena je však vyvážena kvalitou. Sto padesát koní v kombinaci s dobrým podvozkem Octavie umožňuje i razantní jízdu, při běžné jízdě má řidič v záloze dostatečný výkon k rychlému předjetí nebo zvládnutí kritické situace. Žádá si opatrnou manipulaci s plynovým pedálem, velký nárust točivého momentu se projevuje již od tisíce otáček. Spotřeba není nijak závratná, při dlouhodobém testu se ustálila na hranici osmi litrů.

1,9 TDi (66 kW)
Vznětový přeplňovaný motor určený klidnějším řidičům. Relativně nízká pořizovací cena v kombinaci se spotřebou lehce nad pět litrů činí Octavii s tímto motorem finančně velmi zajímavou. Motor o výkonu šestašedesát kilowattů má stejný točivý moment jako 1,8 20V Turbo. Při rozjezdu dává vozu dostatečnou dynamiku, kvality nijak netrpí ani při jízdě s plně zatíženým automobilem. Na dálnici lze jet neustále na pátý rychlostní stupeň, časté řazení nežádá ani městský provoz.

1,9 TDi (81 kW)
Nejlepší, ale taky nejdražší motor v nabídce. Pohonná jednotka s vysokým výkonem i točivým momentem je nejspořivější, spotřeba se dá snadno stlačit i hodně pod pět litrů nafty. Při jízdě stabilní stoosmdesátkou po německé dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu 7,1 litru, průměrná spotřeba v testu byla několik desetinek nad pěti litrovou hranicí. Dynamika vozu je vzhledem k hmotnosti víc než dostatečná, problémem není ani razantní jízda. Při rozjezdu a řazení z prvního na druhý rychlostní stupeň se přední poháněná kola občas protočí.

Označení

1,6 1,6 1,8 20V 1,8 20V Turbo 1,9 TDi 1,9 TDi

Výkon (kW/k)

55/75 74/101 92/125 110/150 66/90 81/110

Točivý moment (Nm)

135 145 170 210 210 235

Spotřeba l/100 km*

10,8/5,8/7,6 10,6/6,0/7,7 11,8/6,4/8,4 10,9/6,2/7,9 6,7/4,2/5,1 6,6/4,1/5,0

Zrychlení 0-100 km/h (s)

14,4 11,7 10,6 8,9 13,7 11,5

Max. rychlost (km/h)

170 187 201 217 178 191

Nejnižší pořizovací cena (Kč)**

349 900 405 900 499 900 539 900 437 900 551 900

Poznámka: * město/mimo město/kombinace; ** verze Combi je dražší o padesát až šedesát tisíc korun

Nejtemperamentnější motor, sto padesát koní, měla pod kapotou Octavia Combi v dlouhodobém testu MF DNES.

Slabší turbodiesel je dobrým kompromisem mezi pořizovací cenou a spotřebou paliva.

Autor:






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.