Rakouská KTM pokračuje ve své silniční ofenzivě a do Milána přivezla ukázat nejhranatější superbike současnosti, RC8 1190.
Ve skutečnosti to byla obnovená premiéra, neb o RC8 bylo poprvé slyšet před čtyřmi lety, tehdy ovšem ještě s objemem 990 ccm.
Změna pravidel pro MS superbiků však zapříčinila zvýšení objemu dvouválce do V s úhlem 75 stupňů na 1 148 ccm – to ale asi nebude konečná, když v MS mohou startovat stroje s objemem do 1 200 ccm.
Deklarovaný maximální výkon je 155 koní při 10 000 ot./min, krouticí moment 120 Nm při 8 000 otáčkách.
Kromě těchto hodnot se dají vyčíst sportovní ambice z přístrojové desky, možnosti nastavení výšky sedla a stupaček nebo použití špičkových podvozkových komponentů WP.
Největšího tchajwanského výrobce Kymco úspěch velkého skútru Xciting 500 podnítil k vývoji ještě silnějšího typu, kterým je MyRoad 700 (na některých trzích bude nabízen pod označením Xciting 700).
Dvouválcový motor s čtyřventilovou technikou a vstřikováním dosahuje výkonu 55 koní, krouticí moment je 63 Nm, maximální rychlost 170 km/h (tachometr je dokonce cejchován do 220 km/h).
Stejně jako ostatní kymka se zpracováním velice blíží japonské úrovni, zároveň se může pochlubit některými pokročilými technologiemi: ABS ve standardu, startování bez klíčku, senzory tlaku pneumatik nebo možnost nastavení tuhosti pružení na přístrojové desce (!).
Z praktických momentů potěší prostor pro dvě přilby pod sedlem.
Znovuzrozená italská značka Moto Morini představila vedle Moto Guzzi Stelvio druhé velké cestovní enduro domácí provenience: Granpasso 1200.
Italští konstruktéři mají pěkný zvyk: pokud vyvinou nějaký motor, na který jsou hrdi, pojmenují ho – tento se nazývá libozvučně Bialbero Costacurta, má objem 1 187 ccm, dvouválcovou stavbu do V s dost netradičním sevřením válců 87 stupňů a třeba také supersportovní kompresní poměr 12,5:1.
Již nějakou dobu pracuje v dalších modelech Moto Morini (Corsaro). Celá stavba má italský šmrnc a bezpochyby patří k nejkrásnějším cestovním endurům vůbec. Přední ráfek má rozměr 19 palců, zadní 17, palivová nádrž pojme 25 litrů paliva.
Legendární značka MV Agusta se v posledních letech chlubila hlavně novými barevnými variacemi svých dvou nadčasových modelů F4 a Brutale. Letos vedle toho došlo i na úpravy motorů. Objem čtyřválce vzrostl z 996 na 1 078 ccm, současně se dále zlepšily výkonové parametry: F4 1078 RR 312 má nyní 190 koní při 12 200 otáčkách za minutu a 124 Nm při 8 200 ot., nejvyšší rychlost překračuje třístovku.
Stejný motor se dostal i do naháče Brutale 1078 RR, kde je vyladěn na 154 koní a 117 Nm. Maximální rychlost 270 km/h řadí tuto brutale k nejrychlejším naháčům vůbec.
"Nejpomalejší“ MV Agusta je aktuálně verze Brutale 989R, která má ve skutečnosti objem motoru 982 ccm (zvýšen z 910 ccm). Oproti rychlejší sestře má o něco méně nákladné podvozkové komponenty, zatímco suchá hmotnost zůstala stejná – 185 kg, maximální rychlost lehce poklesla na 265 km/h…
Velký italský koncern Piaggio měl přiměřeně velkou expozici, které dominovaly novinky: v první řadě elegantní skútr X7 ve verzích 125 a 250. Kola mají rozměr 14 palců vpředu a 13 vzadu, slabší motor disponuje úctyhodnými 15 koníky a také silnější patří k přeborníkům své třídy s 22 koňmi.
Totožná nabídka motorů obohacená ještě o čtyřstovku s výkonem 34 koní se nachází v další novince, tříkolovém skútru se střechou MP3 Roof.
Střecha s kovovým rámem i koncepce podvozku zvyšují komfort a bezpečí jezdce na nejvyšší možnou dosažitelnou úroveň, užitná hodnota je zvýšena roztomilým přídavným vozíkem, pro který je u nás zažitý termín "páv“. Cena zatím není známa, pravděpodobně u nás ale převýší 200 000 Kč.
Renovací prošel elegantní model se 16palcovými koly, Beverly. Ten se bude vyrábět ve dvou variantách Tourer (se štítkem) a Cruiser. Turista je vybaven motory 125, 250 a 400 ccm, zatímco Křižník vedle motorizace 250 existuje ještě s půllitrovým motorem a sehrává tak úlohu vlajkové lodi.
Pod koncern Piaggio patří ještě další značky: tradiční Vespa se zaměřuje na modifikace svého skútrového archetypu, sportovně zaměřená Gilera předvedla vylepšené stávající modely Runner a Stalker.
Španělský výrobce maloobjemových motocyklů a skútrů Rieju přivezl jednak svůj městský skútr Pacific 125, který se sice nechlubí technologickými vymoženostmi, o to zajímavější je však cenově: 1 680 eur, což je na tento objem a kvalitní zpracování kulantní nabídka.
Jednoduchost je také předností malého univerzálního strojku Tango 50.
To je v kostce to nejpodstatnější z Milána, k některým dalším představeným novinkám (jakou je např. elektrický superbike americké firmy Vectrix) se budeme věnovat v budoucnu podrobněji.