Je to největší motocyklová výstava ve střední Evropě. Tvářemi Motosalonu jsou motocestovatelé Pavel Liška a Jan Révai a populární kaskadér Pepa Sršeň. Jednotlivec zaplatí za vstupné na Motosalon 250 korun, rodinná vstupenka pak stojí 600 korun.
A nač se mohou milovníci motorek těšit? Honda na Motosalon veze omlazené verze jedněch z nejrozšířenějších a neoblíbenějších modelů. Pokud bychom tuto událost srovnali s automobilovým světem, je to jako kdyby Volkswagen představil nový Golf. Modely od sebe poznáte na první pohled, ačkoliv sdílí technický základ. Tradiční „cébero“ je kapotované, model CB je naháč.
Ve stejném rybníku budou lovit dvě novinky značek KTM a Yamaha. Jejich publikem jsou milovníci stále populárnějších cestovních allroadů - univerzálních motorek, které primárně nepreferují výkon a objem motoru, ale sází na ovladatelnost, nízkou hmotnost a vstřícné vlastnosti v terénu i na silnici. KTM představí model 790 Adventure, Yamaha pak novinku se jménem 700 Ténéré.
BMW přiveze nejprodávanější evropskou cestovní motorku posledních let v občerstveném provedení. R 1250 GS je vlastně takové motocyklové SUV. Motor má vyšší výkon a narostl seznam asistentů, které se mají kromě bezpečnosti postarat i o lepší zážitek z jízdy. Stejné téma, ale jiným pohledem, uchopila i Kawasaki. Její nový model Versys 1000 má ambici být vůbec nejpříjemnějším silničním cestovatelským strojem současnosti.
Kdo hledá styl, půjde určitě po Triumphu Scrambler 1200 XE. Kromě aury tradiční britské značky a podmanivého retro vzhledu slibuje novinka i skvělé jízdní vlastnosti.
Tak trochu skandální budou dvě premiéry, které na Motosalon vezou nejtradičnější z tradičních značek. Ikony z opačných konců motorkářského světa - italská Vespa a americký Harley-Davidson totiž představí elektrické modely. Zatímco Vespa Elettrica už je nějaký čas známá, u Harleye uvidí Praha téměř světovou premiéru. Elektrický model LiveWere, který je jednoznačně jedním z největších milníků ve stopatnáctileté historii značky, totiž ještě mnoho smrtelníků nevidělo.