Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mototechna: obchod plný aut

  14:15aktualizováno  21. listopadu 20:11
Mototechna otevírá své brány. Kromě solidního rodinného vozu sportovního vzhledu - Škody 105 L za 57 780 Kčs - jsou k mání autodoplňky, které zpříjemní život za volantem každého motoristy. Nechybí autokosmetika a kvalitní maziva - nyní nově olej SuperMogul. Klimatizaci nahradí střešní okno SUNROOF z Autodružstva Praha. Hitem tohoto týdne je ovšem dodávka Trabantů 601 ve verzích sedan i kombi. Račte vstoupit.
NOVINKA: CENY AUTOMOBILŮ V ČSSR V ROCE 1978

Do obchodního domu vstupte ZDE

PRODEJNU MOTOTECHNY NAJDETE V PŘÍZEMÍ

Dostat se před rokem 1989 k autu znamenalo strávit několik nocí ve spacáku před Mototechnou nebo Tuzexem, případně finančně podpořit své přání u vlivného známého.

Do šedesátých let se zájemce neobešel bez poukazu, který však nebylo snadné získat, do sedmdesátých zase nákup ztěžovaly pořadníky.

POZOR, zvláštní dodávka vozů Trabant 601 ve verzích sedan a kombi.

Občas se ovšem na koupěchtivého řidiče usmálo štěstí. Již koncem sedmdesátých let přišel do mototechny, vybral si např. moskviče a rovnou odjel.

Tehdy už také bylo možné si přes Tuzex objednat prakticky libovolný vůz, ovšem s patřičnými obstrukcemi a poplatky.

Příchodem plechového prominenta do rodiny však starosti teprve začínaly - podobné obstrukce čekaly i při nákupu náhradních dílů či shánění kvalifikovaného servisu. Oleje čí svíčky - to ještě nebyl takový problém, ovšem koupit třeba halogenovou žárovku či barumku "steelku", to byl úkol, hodný diplomata. Nepoctivost a ležérnost tehdejších autoservisů pak vešla do legend i několika dobových satirických komedií.

Automobilový trh socialistického Československa ovšem nebyl tak chudý, jak by se mohlo na první pohled zdát. Kromě obligátních škodovek, lad, moskvičů a trabantů se občas před branami mototechny odehrál boj o místo ve frontě na renaulty, fordy nebo citroëny.

Honorace jezdila v tatrovkách. Elegáni, kteří měli štěstí a známé na správných místech, dělali parádu v hillmanech, Austinech Allegro, simkách a chryslerech. Ti nejštastnější se dostali k saabům.

V prodejnách automobilů se za čtyři desítky let, kdy bylo Československo uzavřeno za ostnatým drátem východního bloku, objevilo překvapivě hodně aut. Občas dovolili pohlaváři  dovézt několik "kapitalistických" aut. Když se komunistický režim hroutil, dostalo se do Československa kupříkladu 1500 korejských Daewoo Racer.

V následujícím přehledu najdete neúplný přehled aut, která byla v průběhu let možno na socialistickém trhu koupit.

Poválečné období: Tatra 57B, Tatra 87, Škoda 1101 Tudor, Aero Minor

Padesátá léta: Škoda 1200 Sedan, 1201, Škoda Spartak, Škoda 440, Škoda 445, Škoda 450 (pozdější Octavia a Felicia), Tatra 600 Tatraplan, Tatra 603-1, GAZ M20 Poběda, GAZ 21/22 Volga, Moskvič 407, Simca 1300, Warburg 311/312, IFA F9, IFA P70, Ford Anglia

Šedesátá léta: Škoda Octavia, Škoda Octavia Super, Škoda Felicia, Škoda 1202 STW, Škoda 1000 MB/1000 MBX/1100 MBX, Škoda 100/110, Tatra 603-2, Moskvič 408/412/426/427, Hillman Minx, Ford Cortina Mk.I 1200, Simca Aronde, Simca 1301/1501/Special, Renault 4CV, Renault 4, Renault 8, Renault 10 Major, Renault 12, Renault 6, Fiat 500 a 600/600D, Fiat 1300, Fiat 1500, Fiat 125, Fiat 125P, Wartburg 312/353W, Trabant 600, Trabant 601, Ford Taunus 17M, Saab 96, IFA P50

Sedmdesátá léta: Fiat 128, Fiat 127, Fiat 126P, Citroen GS, Renault 5, Renault 16, Renault 14, Renault 20, Wartburg 353, Trabant 601, Austin Allegro, Simca 1307, Chrysler 160/180, Škoda 105/120, Tatra 613, Škoda 110 R,VAZ 2101/21011/2102/2103/2106/21061, Moskvič 2137/2138/2140, GAZ 24 Volga, Ford Cortina Mk.II 1300, Ford Cortina Mk.III 1600, Saab 99, Talbot Horizon, Toyota Carina, Zastava 101, Fiat 850, Dacia 1300, Fiat 131 Mirafiori, ARO 240

Osmdesátá léta: VAZ 2105/21053/2107/2108/21083/2109/21093/2121, GAZ 3102 Volga, Škoda 125/130/135/136, Škoda 120 Garde/130 Rapid, Škoda Favorit, Renault 9TL, Renault 11TL, Fiat 127 Special, Fiat Uno, Ford Escort 1,3L, Ford Sierra 1,6L, ZAZ 1102 Tavrija, Moskvič 2141 Aleko, Volvo 340, Renault 15, Renault 17, Renault 18, Renault 20, Renault Nevada, Polonez, Dacia 1310 TX, Oltcit 11, ARO 10,Talbot 1510

... a samozřejmě Velorex Oskar (50. léta)

Jaká auta v přehledu chybí? Pište do diskuze pod článkem.

Do obchodního domu vstupte ZDE

PRODEJNU MOTOTECHNY NAJDETE V PŘÍZEMÍ

CENY AUTOMOBILŮ V ČSSR V ROCE 1978

Zdroj: WWW.ZASTAVA.CZ

Typ vozu

země původu

cena
leden (Kčs)

cena
prosinec (Kčs)

Renault 20

Francie

182 200,-

182 200,-

Austin Allegro

Velká Británie

122 200,-

122 200,-

Fiat 131 (1600 ccm)

Itálie

118 800,-

118 800,-

Volha 2404

Sovětský svaz

117 000,-

117 000,-

Volha 24

Sovětský svaz

105 000,-

105 000,-

Fiat 127 (2d)

Itálie

81 400,-

81 400,-

Lada 1600

Sovětský svaz

76 400,-

81 400,-

Lada 1500

Sovětský svaz

72 100,-

77 500,-

Fiat 125P (1500 ccm)

Polsko

68 450,-

71 500,-

Škoda 110R

ČSSR

66 800,-

66 800,-

Lada 1200  kombi

Sovětský svaz

66 200,-

66 200,-

Dacia 1300

Rumunsko

66 000,-

66 000,-

Škoda 120 GLS

ČSSR

65 000,-

65 000,-

Wartburg 353 Tourist

NDR

64 300,-

64 300,-

Zastava 1100

Jugoslávie

64 000,-

64 000,-

Lada 1300

Sovětský svaz

64 000,-

64 000,-

Škoda 120 LS

ČSSR

62 700,-

62 700,-

Fiat 125P (1300 ccm)

polsko

62 050,-

62 050,-

Škoda 120 L

ČSSR

58 800,-

58 800,-

Wrtburg 353 LUX

NDR

58 300,-

60 000,-

Lada 1200

Sovětský svaz

58 200,-

58 200,-

Moskvič 2137 kombi

Sovětský svaz

58 000,-

58 000,-

Škoda 105 L

ČSSR

57 000,-

63 000,-

Wartburg 353 Standard

NDR

56 300,-

56 300,-

Škoda 105 S

ČSSR

56 000,-

52 000,-

Moskvič 2140

Sovětský svaz

53 700,-

57 000,-

Moskvič 2138

Sovětský svaz

48 100,-

51 000,-

Fiat 126P

Polsko

42 000,-

42 000,-

Trabant 601 Kombi

NDR

39 500,-

39 500,-

Trabant 601

NDR

36 500,-

36 500,-

Průměrný měsíční plat byl v roce 1977 v Československu 2 444,- Kčs,
o rok později vzrostla průměrná mzda na 2 517,- Kčs.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.