Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

mototrable

aktualizováno 
Nechal jsem v servisu namontovat na vůz dvě nově protektorované pneumatiky.
Nechal jsem v servisu namontovat na vůz dvě nově protektorované pneumatiky. Při jízdě však auto poskakovalo po silnici a volant se třásl. Proto jsem se po několika dnech vrátil do servisu, jehož pracovník prohlásil, že kola jsou vyvážena dobře. Ale v jiné firmě zjistili, že jeden z protektorů je vadný a žádné vyvažování mu nepomůže. Opět jsem se tedy po několika dnech vrátil do původního servisu, kde jsem protektory koupil, a vadný kus jsem reklamoval. Dozvěděl jsem se, že mám počkat, až reklamaci posoudí výrobce, a když prý ji neuzná, tak se s ním mohu soudit. Nechám stranou, že jsem musel důrazně požádat o vydání potvrzení o reklamaci. Ze záležitosti však vyplývá další problém: podle vyhlášky musí být na jedné ose auta stejné pneumatiky. Zajímá mne tedy, zda mohu v případě, že mou reklamaci uznají, žádat výměnu obou pneumatik, nebo jen té, kterou jsem reklamoval? Mohu žádat případně náhradu za zničené tlumiče, když mám potvrzení o tom, že jsem před zakoupením pneumatik nechal udělat generální opravu přední nápravy?
Vladislav L., Orlová-Lutyně

Pokud byly pneumatiky koupeny jako dva samostatné kusy, jedna z nich je vadná a nelze ji opravit ani používat, může zákazník žádat buď výměnu za novou pneumatiku stejného typu, nebo vrácení peněz. Právo na výměnu obou pneumatik by měl jen v případě, že by například v servisu prodávali pneumatiky v balení po dvou kusech jako jeden výrobek. Reklamaci vždy posuzuje ten, kdo výrobek prodal. V tomto případě je to servis, kde musí reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů, pokud se jeho zástupce se zákazníkem nedohodne jinak. Vydání potvrzení o uplatnění reklamace je nejen povinností prodejce, ale pro zákazníka také důležitým důkazem. Pokud by servis reklamaci zamítl a čtenář by se rozhodl pro řešení soudní cestou, musí žalovat přímo servis, a nikoli výrobce, jak mu tvrdil pracovník firmy. Potvrzení o reklamaci pak může soudu předložit jako důkaz o tom, že pneumatiku reklamoval, jak dlouho vyřízení reklamace trvalo a s jakým výsledkem. Samostatnou žalobou může uplatnit náhradu škody za zničené tlumiče a jako důkaz přitom přiloží potvrzení o generální opravě. Soud si patrně vyžádá odborný posudek soudního znalce a na jeho základě rozhodne, zda náhradu škody uzná a v jaké výši.

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.