Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MPO: ČR má větší šanci na získání investice Toyoty než u BMW

  17:13aktualizováno  17:13
Česká republika má větší šanci získat společný obří projekt japonské automobilky Toyota a francouzského Peugeotu než v případě již ztracené investice BMW. "Pravděpodobně tam nebude politický argument, který zlomil rozhodnutí BMW," řekl na tiskové konferenci náměstek ministra průmyslu a obchodu Václav Petříček.

Toyota by měla podle něj v krátké době rozhodnout o posledních dvou až třech lokalitách, přičemž zóna v Kolíně by měla zůstat ve hře. MPO v případě potřeby předloží vládě zvláštní materiál obsahující pobídky pro Toyotu, jako například v nedávném případě Philipsu, dodal náměstek.

Investice se odhaduje na 1,5 miliardy EUR a lokalita pro výstavbu závodu na výrobu menších osobních aut má být vybrána do konce roku. Podle některých zdrojů ze společnosti PSA Peugeot Citroën má Kolín šanci miliardovou investici získat. Pozornost francouzských podnikatelů prý nasměroval vstup Société Générale do Komerční banky. V nové továrně, kterou mohou ČR sebrat ještě Polsko nebo Maďarsko, by mělo najít zaměstnání až 3000 lidí.

K vážným zájemcům o kolínskou zónu patřila letos rovněž automobilka BMW, která se ale nakonec rozhodla postavit nový závod v německém Lipsku. "I když musíme poctivě říci, že továrna v Lipsku je šancí pro několik desítek českých subdodavatelů," uzavřel náměstek.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.