Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MPV překonány, budoucnost patří MSV!

  12:06aktualizováno  12:06
Letošní ročník autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je mimo jiné i ve znamení pohledně bachratých konceptů. Po Citroënu Airlounge, chlubícím se téměř neuvěřitelným aerodynamickým součinitelem, odhalili pohledné skoroMPV i u španělského Seatu.

Altea Prototipo, má publikum navnadit na blížící se uvedení nového sériového modelu Altea, naplánovaného na příští rok. Představená studie naznačuje, že opravdu je na co se těšit.
 
Altea bude prvním modelem značky Seat vyvinutým v rámci nové divize Audi Brand Group, ustavené začátkem roku 2002. ("Sportovní" divize zahrnuje mimo jmenovaného Seatu a ingolstadtského Audi, například i italské Lamborghini.)

Koncept SEAT Altea Prototipo, který vymysleli v technickém centru automobilky v Martorellu, je dle prohlášení automobilky velmi blízký reálnému modelu.

Při pohledu na odvážné linie a nečekané zlomy, zakomponované ovšem do jednolitého "bonbónovitého" tvaru, pozorovatele potěší, že stylistická sterilita koncernu Volkswagen za Pyreneje stále ještě nedorazila. 

Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče a především pak světlomety, připomínající kočičí oči. Na sportovnější notu naopak hrají rozměrné výřezy nárazníku.

Ještě dál, než předek vozu, jde záď téměř kulovitého tvaru. Malý spojler nad vrchní hranou okna, trojúhelníkové světlomety a dvě koncovky výfuku pak hovoří o péči o detail.

Masivní podběhy kol a vysoká linie boků propůjčují konceptu Altea Prototipo dynamický charakter. Pocit lehkosti dodává vlnovitý prolis startující nad lemem předního kola, v ladné křivce opíše na boku vozidla plochý oblouk a pomalu se stráci v lemu kola zadního. Nejdramatičtější partií je pak malé trojúhelníkové okénko před c-sloupkem (zadním), do kterého designéři zakomponovali kliku druhého páru dveří. Celkově tvar plochy bočních oken opakuje "kočičí oko" předních světlometů. 

Jednoprostorová koncepce studie nemá žádný zřetelný předěl mezi motorovým prostorem, prostorem pro cestující a zavazadelníkem. Speciálně pro tento typ sportovně stylizovaných jednoprostorových vozů SEAT vymyslel zcela nové označení: MSV – Multi Sport Vehicle.

V případě konceptu Altea Prototipo to znamená uspořádání sedadel 2+2 - každý pasažér má zcela samostatné anatomicky tvarované sedadlo.

Sportovnějšího ducha podtrhuje snížené sportovní zavěšení devatenáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami nebo bohatě dimenzované brzdy.

O pohon prototypu se stará zážehový dvoulitr FSI, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu – jde o vůbec první agregát značky SEAT této koncepce. Výkon motoru 150 k se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic.

Parametry Seatu Altea:

Délka (mm) 4292
šířka (mm) 1412
výška (mm) 1552
rozvor (mm) 2578
motor zážehový FSI 2.0
výkon 112 kW / 150 koní
převodovka šestistupňová automatická

Stáhněte si tapetu:




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče, světlomety, připomínající kočičí oči jdou v duchu ostatních Seatů. Na sportovnější notu naopak hrají rozměrné výřezy nárazníku.

Masivní nárazníky a vysoká linie boků dávají konceptu Altea Prototipo dynamický charakter.

Koncept SEAT Altea Prototipo, který vymysleli v technickém centru automobilky v Martorellu.

Pocit lehkosti dodává vlnovitý prolis startující nad lemem předního kola. V ladné křivce opíše na boku vozidla plochý oblouk a pomalu se stráci v lemu kola zadního.

Nejdramatičtější partií je pak malé trojúhelníkové okénko před c-sloupkem (zadním), do kterého designéři zakomponovali kliku druhého páru dveří.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Ford Transit 2.4 6 míst č.25.
Ford Transit 2.4 6 míst č.25.

r.v. 2008, naj. 170 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.