Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MS 2006: Jak se dostat autem na fotbal?

  16:54aktualizováno  16:54
Dvanáct měst a čtyřiašedesát fotbalových utkání. Německo bude v následujících týdnech zahlceno fotbalovými fanoušky. A zahlceny budou zřejmě i německé silnice. Chystáte se vyrazit do Německa na fotbal? Již tento týden začíná za účasti českých reprezentantů mistrovství světa.

Zpáteční cesta autem za českou fotbalovou reprezentací fanoušky vyjde na více než 3000 korun | foto: Michal RůžičkaMF DNES

Tým Česka se v prvním utkání představí v pondělí, kdy nastoupí proti reprezentaci USA. Další střetnutí naše hráče čeká proti Ghaně a Itálii. Na zápasy ve skupině se vydá i několik tisíc našich fanoušků. Jakou zvolit cestu a na co si dát pozor?

Jízda po kvalitních dálnicích, za jejichž použití se nic neplatí na straně jedné, a až o osm korun dražší benzin na straně druhé. I tak vypadá pohled na cestu na fotbalový šampionát. Místa, kde česká reprezentace hraje, jsou od našich hranic poměrně vzdálená.

Z Prahy je to nejblíž do Hamburku. Ovšem nejblíž v tomto případě znamená přes 600 kilometrů. O sto kilometrů víc je to do Gelsenkirchenu a Kolína nad Rýnem. Cesta k těmto hřištím pak zabere asi devět hodin jízdy.

Počítejte raději s časovou rezervou
Pokud fotbalový fanda vyjede z domova s tím, že za devět hodin bude sledovat zahájení utkání, může být nepříjemně překvapen. Namísto prvního výkopu může stále sedět v autě. Příčinou jsou zácpy na tradičně přetížených německých dálnicích.

"Dá se očekávat, že v okolí měst, kde se mistrovství koná, bude provoz ještě hustší než obvykle. Doporučuji vyrazit i s několikahodinovou rezervou," radí Miroslav Preclík z autoklubu ÚAMK.

Po příjezdu bude nejlepší nechat auto v některé z okrajových čtvrtí a na stadion se dopravit městskou hromadnou dopravou. "Zaparkovat u stadionu se nemusí podařit," poznamenává Miroslav Preclík.

Jak se dostat do měst, kde hrají Češi
Dá se očekávat, že stovky tisíc zahraničních řidičů, kteří do Německa zavítají na fotbalový šampionát, se mezi tamními městy budou pohybovat značně chaoticky. Pořadatelé šampionátu však hlásí, že se jim budou snažit vyjít všemožně vstříc. Obavy z hrozících mnohahodinových kolon jsou přesto značné.

Příkladem pomoci motoristům je i barevný systém navádění na stadion. Každá fotbalová aréna je totiž rozdělena na čtyři barevné sektory. Každá vstupenka má přitom stejnou barvu jako sektor, do nějž patří. V dostatečné vzdálenosti od sportoviště pak fanoušky do správné části stadionu bude navádět dopravní značení té "jejich" barvy.

Dopravní policisté zvýší počet kontrol
Ulehčit dopravě by měly i rozšířené dálnice, nově postavené přivaděče či vylepšený informační systém na hlavních silničních i dálničních tazích.

I když se německá vláda společně s organizátory mistrovství snaží návštěvníkům všemožně vyhovět, motoristé by se měli připravit i na důslednější kontrolu dodržování dopravních předpisů. Dopravní situaci budou hlídat nejen policisté na silnicích či v ulicích měst, ale i na obloze.

Podle německého motoristického časopisu AutoBild bude nebe v Kolíně nad Rýnem, kde jeden ze zápasů základní skupiny hraje i reprezentace České republiky, křižovat vzducholoď, jejíž posádka bude podávat aktuální zprávy o stavu dopravy.

Dopravní předpisy se v Německu rozhodně vyplatí dodržovat. "Nezastavení na stopce může viníka stát až pět a půl tisíce korun, ale i pokuta za nezapnuté bezpečnostní pásy je třeba třicet eur, tedy více než 800 korun," varuje Miroslav Preclík z autoklubu ÚAMK.

Jak v Německu ušetřit
Je možné, že nad mírnějšími přestupky bude policie v rámci plynulosti provozu mhouřit oči. Spoléhat se na to však nedá. Totéž platí i na německou umírněnost týkající se povolené hladiny alkoholu v krvi. Německé zákony totiž povolují 0,5 promile, což odpovídá asi jednomu litru dvanáctistupňového piva.

Čeští motoristé, kteří chtějí ušetřit, by před přejezdem hranic měli myslet na nákup benzinu či nafty. Litr Naturalu 95 je na německé straně až o osm korun dražší.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.