Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Multipla: nenechte se odradit nekonvenčním vzhledem

  14:48aktualizováno  14:48
Fiat Multipla dělí automobilisty na dva nesmiřitelné tábory. Jedni se přes jeho vzhled nemohou přenést, ti druzí si jej zamilovali. Jaká je ale multipla s naftovým srdcem z uživatelského hlediska?

Fiat Multipla (1998) | foto: Fiat

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE:Rád bych se s vámi podělil o pár dojmů a zkušeností s mým v pořadí pátým fiatem – multiplou.

Jsem příznivcem značky Fiat, přesto se budu snažit o reálný náhled na vozidlo a ne popis stylu "je krásné, nic nežere, perfektně jede“.

Multiplu jsme koupili s manželkou poté, co jsme seznali, že naši malou dceru převážet v dvoudveřovém coupé je utrpení nejen pro nás, ale i pro ni.

Nechci komentovat zvláštní vzhled multiply, na toto téma už byli popsány stohy papíru. Nám se líbí. Není výjimkou, že kamarádi, které jsem autem svezl, na ni obrací názor o 180 stupňů.

Po přečtení pár tipů a rad na fóru jsme sáhli po velmi zachovalém kusu s krásným interiérem i vnějškem z Německa po prvním majiteli.

Vozidlo mělo motorizaci 105 JTD – snad prý nejvíce spolehlivá jednotka vybavená turbem ještě bez proměnlivé geometrie, 4 airbagy, klimatizaci, parkovacího asistenta, tažné zařízení, vestavěnou ledničku atd. Za 160 tisíc výbava velmi slušná.

Trošku mě od koupě odrazoval stav kilometrů (150 tkm), což se ale, u konkrétního kusu, naštěstí projev! ilo jako bezpředmětné. S vozidlem jsme doposud najeli cca 20 tisíc kilometrů, takže není ještě čas na soudy ohledně spolehlivosti. Proto spíš jen pár uživatelských poznatků.

Vozidlo má kvalitní, řekl bych až sportovní, podvozek který potěší při agresivnější jízdě minimálním náklonem a velmi dobrým držením stopy. Bohužel nepotěší při jízdě po nekvalitním povrchu, kdy se od náprav poměrně hlasitě ozývá.

Motor je po nastartování poměrně hlučný, po zahřátí o poznání tišší. Velmi dobře táhne ve středních otáčkách – není potřeba často řadit a předjíždění lze řešit pouhým přidáním plynu. Zde lehká odbočka k závadě, která nás potkala. Auto přestalo táhnout, žádná kontrolka závady se nerozsvítila. Byla vadná váha vzduchu - údajně celkem běžná závada. Oprava za cca 5 tisíc Kč.

S autem lze dosáhnout tachometrové rychlosti cca 190 km/h, ale použitelná je samozřejmě podstatně nižší. Příjemně lze cestovat kolem 130 km/h. Při této rychlosti není tak silný aerodynamický hluk a auto potěší spotřebou cca 6,5 l/100 km.

Všechny sedadla  (standardně šest, s lednicí pouze pět) mají ve vozidle stejný rozměr, takže jsou poměrně malá, ale ne nepohodlná.

Z auta je výborný výhled, což oceňuje i naše dcera, kterou vozíme v sedačce na zadním prostředním sedadle. A vzhledem k absenci předního prostředního sedadla velmi ráda "komentuje“ situaci před autem. Sedadla jsou docela těžká a obtížně se s nimi manipuluje, ale i v základním provedení má auto velmi slušný kufr.

Celkově myslím, že můžu multiplu vřele doporučit. Jako u každé ojetiny však samozřejmě záleží na konkrétním kusu a hlavně jeho minulém majiteli.

Fiat Multipla (2004)
Multipla po faceliftu (2004) 

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Článek převzat ze serveru TipCars.com

Co je zač
značka Fiat
model Multipla
typ 105 JTD
karoserie MPV
objem motoru 1,9
palivo nafta
rok výroby 2001
typ řazení manuální
najeto km při koupi 150 tkm
najeto km nyní 170 tkm
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 1,5 roku
průměrná spotřeba 6,5 l/100 km
předchozí auto Fiat Coupé
poruchy výměna váhy vzduchu, oprava alternátoru

KLADY ZÁPORY
vzhled hluk od podvozku na nerovnostech
prostornost vyšší aerodynamický hluk
jízdní vlastnosti na střešní nosič nedáte bez žebříku nic
dobrá cena ojetiny  - fiaty všeobecně

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 3
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 3
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Hodnocení
brzdy 3
design 1
dílenské zpracování 3
dynamika motoru 1
jízdní komfort 2
ovladatelnost 1
prostornost 1
pružnost motoru 1
řazení 2
řízení 1
sedadla 3
spotřeba 2
výhled z vozu 1
celkové hodnocení - průměr 1,69
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).







Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.